رئیس سازمان امداد و نجات گفت: بر اثر زمین لرزه در خانه زنیان استان فارس تا این لحظه خرابی مختصر دیوارها و تخریب یک واحد گزارش شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، زمین لرزه‌ ۵.۴ ریشتری که عصر روز دوشنبه ۷ بهمن ماه شهرستان شیراز را لرزاند، با وجودی که مرکز آن خانه زنیان در حدود ۴۰ کیلومتری شهر شیراز بود، بسیاری از شهروندان این شهر را به خیابان کشاند و در ساختمان‌های مرتفع بیشتر محسوس بود.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با بیان این که این زمین زلزله در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده است، گفت: در حال حاضر تیم‌های ارزیابی به محل اعزام شدند و گزارش‌های اولیه با توجه به این که کانون زلزله در خارج از محدوده شهری و مسکونی قرار داشته خسارتی به منازل وارد نشده است. با این وجود ارزیابی‌ها تا حصول نتیجه قطعی ادامه دارد.

نجار افزود: تمام تیم‌های امدادی خدماتی و انتظامی در مناطقی که متاثر از زلزله بودند به حالت آماده باش درآمدند.

مدیرکل مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اعلام کرد که هیچ تلفات جانی بر اثر وقوع زمین لرزه عصر امروز شیراز در خانه زنیان گزارش نشده است.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد که امشب را در کنار پنجره‌ها، زیر لوستر و در نقاطی که آویز یا قاب به دیوار متصل است نخوابند.

وی همچنین توصیه کرد که وضعیت اتصالات بخاری و وسایل گرمایشی را حتما چک کنند و از درستی عملکرد آنها اطمینان حاصل کنند.

  • ۳۷ روستا در زلزله ۵.۴ ریشتری استان فارس آسیب دیدند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران نیز گفت: گزارش‌های اولیه از این زمین لرزه نشان می‌دهد که حوالی خانه‌زنیان ۳۷ روستا متأثر از این حادثه شده‌اند که روستای کمرآباد آرمندی بیشترین خسارت را برداشته بود.

وی افزود: تاکنون نیز سه مصدوم به مراکز درمانی شهر شیراز و شهر خانه‌زنیان اعزام شده است. گزارشی از فوتی و تخریب کامل مناطق مسکونی نداشته‌ایم.

کد خبر 480912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha