دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مدارس به عنوان بستری برای جذب مشتری مواد مخدر توسط فروشندگان این مواد افیونی، قانون موجود را در زمینه جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر ناکارآمد دانست و از اصلاح این قوانین در آینده نزدیک خبر داد.

سردار اسکندر مومنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یکی از چالش‌ها و موانع اصلی پیش روی مبارزه با مواد مخدر را همراه نبودن کامل قوانین عنوان و بیان کرد: روزآمد نبودن قانون مشکل است. البته تلاش‌ها در حال انجام است که قوانین یکجا اصلاح شود. پیش‌نویس این اصلاحیه آماده شده است و در کمترین زمان ممکن قانون اصلاح خواهد شد.

وی درباره این اصلاح‌ها توضیح داد: قانون باید برای دست‌اندرکاران باز و برای مجرمان بازدارنده باشد. باید در ضربه زدن به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان، افزایش مدت نگهداری معتادان متجاهر و یکپارچه‌سازی دستگیری عرضه‌کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر این اصلاح‌ها صورت بگیرد.

سردار مومنی یادآور شد: در سایر کشورهای جهان، معتادان متجاهر به افرادی اطلاق می‌شود که نتوانسته‌اند مصرف مواد مخدر را ترک کنند و در خیابان‌ها و زیر پل‌ها می‌خوابند. اما ۲ سال است که در قانون کشور عنوان شده یک تا ۳ ماه بازداشت معتادان متجاهر صورت بگیرد و در شرایط خاص ۳ ماه دیگر تمدید شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: این بازه زمانی کوتاهی است برای معتاد متجاهری که هیچ چیز برای از دست دادن ندارد و باید زمان به حدی باشد که مهارت‌ورزی و حرفه‌آموزی در کنار ترک مواد مخدر صورت بگیرد، در غیر این صورت ۸۰ درصد معتادان بعد از سپری کردن ۳ ماه، باز به دامن این ماده افیونی بازمی‌گردند.

وی گفت: تمرکز ما علاوه بر کارهای اطلاعاتی، تمرکز بر اطراف مدارس است زیرا مدارس از بسترهای جذب مشتری هستند و سودجویان می‌دانند که فرد معتاد مشتری دائمی آنان خواهد شد. برای مبارزه با این امر اعتباراتی پیش‌بینی شده است و تقویت خواهد شد.

کد خبر 481021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha