رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نامه‌هایی به پادشاهان و روسای کشورهای عربی و اسلامی، دبیران کل اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و رئیس کمیسارای اتحادیه آفریقا ارسال کرد.

اسماعيل هنيه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌های خود به سران کشورها خواستار اقدام فوری برای مخالفت قاطع با طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن شد.

وی بر لزوم مقابله با تلاش‌ها برای پیروی از دولت آمریکا در تعامل با مساله فلسطین و اتخاذ رویکرد قاطع در قبال جانبداری آشکار دولت آمریکا از طرح‌های رژیم اشغالگر علیه فلسطین، ملت و مقدسات آن تاکید کرد.

هنیه در پیام‌های خود نسبت به خطر ملایمت در قبال پیشبرد این معامله نحس، مشارکت در اجرا و یا قبول آن به عنوان یک واقعیت هشدار داد؛ چرا که این معامله ننگی زایل نشدنی و اشتباه تاریخی بزرگ و نابخشودنی است.

پیش از این محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین نیز در پیامی به نتانیاهو اعلام کرد که دیگر به توافق اسلو تعهدی ندارد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این پیام که توسط حسین الشیخ، وزیر امور شهرسازی فلسطین به موشه کحلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی منتقل شد، تاکید کرده است که طرف فلسطینی دیگر ارتباطی با توافق اسلو ندارد.

عباس همچنین از پاسخ به تماس تلفنی و دریافت پیام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امتناع ورزید.

در همین راستا، نبیل شعث، نماینده ویژه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اسرائیل توافق اسلو را اجرا نمی‌کند و ما رئیس تشکیلات را مامور به مقابله با آن کردیم.

وی افزود: ما به شکل مثبتی برای بازگرداندن وحدت ملی فلسطین تلاش خواهیم کرد.بعد از نمایش خنده آور روز سه شنبه و نمایش ترامپ و نتانیاهو، هیچ رئیس یا رهبر عربی نمی‌تواند کنار بایستد.

شعث افزود، هر آنچه که طرف فلسطینی می‌خواهد درباره هماهنگی امنیتی،توافق پاریس و غیره بعد از اتفاقات روز سه شنبه انجام بدهد قابل توجیه است.

وی محاسبات ترامپ و نتانیاهو را انتخاباتی دانست و گفت، این امر تنها به فلسطین مرتبط نیست. اقدام ترامپ و نتانیاهو تلاش جدی برای حذف مسئله فلسطین است.

کد خبر 481333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابویاسین IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    آقا اسماعیل روزی که به دامن ملک سلمان پناه بردی یادت هست ، اینا دوستات هستند ملک سلمان که معامله قرن را بیشتر از رژیم صهیونیست خواهان هستند. بخور ولی باز هم ایران اسلامی است كه داره هواخواهی فلسطينيان رو می كنه