علی یوسف احمد النوری که به اتهام قتل عمد دو افسر پلیس عراق در ۲۰۰۶ تحت تعقیب بود، روز پنجشنبه در شهر فینیکس در ایالت آریزونا در آمریکا دستگیر شد.

دادگاه ايالتي آمريكا در شهر فينيكس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌ای تودی، احمد النوری ۴۲ ساله در آن زمان یکی از سرکرده‌های القاعده در شهر فلوجه عراق بود و پس از کشتن دو افسر پلیس این کشور ناپدید شد. نظام قضایی عراق برای او حکم بازداشت صادر کرد و پس از این مشخص شد متهم به آمریکا گریخته، مقام‌های عراقی از ایالات متحده درخواست کردند او را بازگرداند. نوری روز جمعه در دادگاه فینیکس حضور یافت تا امکان بازگرداندن او به عراق بررسی شود.

عراقی‌ها معتقدند احمد النوری به عنوان رهبر القاعده فلوجه مسئول اصلی برنامه‌ریزی و اجرای عملیات تروریستی علیه نیروهای رسمی پلیس بوده است؛ اتهامی که دادگاه آمریکا باید آن را بررسی و برای استرداد متهم به عراق تصمیم‌گیری کند. پس از آنکه دادگاه آمریکا حکم به بازگرداندن این عضو القاعده دهد، نوبت به وزارت امور خارجه آمریکا می‌رسد تا تصمیم بگیرد متهم را به عراقی‌های تسلیم کند یا نه.

هنوز معلوم نیست این عضو ارشد گروه تروریستی القاعده از چه زمانی وارد خاک آمریکا شده و مدت اقامت او در شهر فینیکس، مرکز ایالت آریزونا چه مدت بوده است.

کد خبر 481514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha