ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران پیشنهاد شهرداری برای افزایش ۴۰ درصدی نرخ طرح ترافیک را منطقی دانست و گفت: حتی تا افزایش ۱۰۰ درصدی میزان عوارض ورود به طرح ترافیک برای خودروهای گران‌قیمت موافق هستم.

ناهيد خداكرمي، شوراي شهر

خداکرمی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین درباره لایحه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر تهران برای افزایش ۴۰ درصدی نرخ طرح ترافیک در سال ۹۹، افزود: بیشترین آلاینده‌ها در شهر تهران در میان آلاینده‌های متحرک، مربوط خودروهای سواری است. بنابراین از منظر رعایت حقوق شهروندی، ایجاب می‌کند خودروهایی که وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند، نسبت به پرداخت عوارض ورود به محدوده طرح اقدام کنند. در واقع این عوارض به نفع بقیه شهروندانی پرداخت می‌شود که با خودروی شخصی وارد محدوده طرح ترافیک نمی‌شوند.

عضو شورای شهر تهران افزود: ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک یک عوارضی در قالب ترافیک و آلودگی هوا و ... برای همه شهروندان از جمله آنهایی که خودرو ندارند و همچنین افرادی که خودرو دارند اما در محدوده طرح ترافیک از خودروی شخصی استفاده نمی‌کنند نیز ایجاد می‌کند. بنابراین شهروندانی که با خودروی شخصی وارد محدوده طرح می‌شوند باید بخشی از هزینه‌ای که به شهر و سایر شهروندان تحمیل می‌کنند را بپردازند تا بتوان از محل این عوارض، به نفع همه شهروندان و برای توسعه حمل و نقل عمومی اقدام اساسی کرد.

خداکرمی با اعلام موافقت با پیشنهاد شهرداری برای افزایش ۴۰ درصدی نرخ طرح ترافیک در سال ۹۹، گفت: حتی نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک می‌تواند برای خودروهای گران‌قیمت تا ۱۰۰ درصد هم افزایش پیدا کند. چراکه در مجموعه مدیریت شهری باید حافظ حقوق همه ۸ میلیون جمعیت تهران باشیم. چراکه شهروندانی که خودروهای چند صد میلیونی و حتی میلیاردی دارند و وارد محدوده طرح می‌شوند، چه اشکال دارد که سهم بیشتری برای کمک به توسعه حمل و نقل عمومی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: این به عدالت نزدیک‌تر است که میزان عوارض ورود به طرح برای شهروندان برخورداری که صاحب خودروهای گران‌قیمت هستند و بعضا برخورداری‌شان هم مرهون کسب و کار و زندگی در تهران است، هزینه بیشتری برای ورود به محدوده طرح پرداخت کنند تا از این طریق، نفعی برای کمتر برخوردارها از مسیر هزینه شدن این عوارض در حوزه حمل و نقل عمومی حاصل شود.

خداکرمی با اشاره به اینکه بررسی تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک در دستور کار یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای شهر قرار دارد، تاکید کرد: در شورای شهر باید طوری تصمیم بگیریم که عدالت در برخورداری از منافع زندگی در پایتخت به همه شهروندان برسد.

کد خبر 481586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    به عبارتی ماشین هایی که سطح آلایندگی های پایین تری دارند بیشتر هزینه کنند ولی ماشین های بی کیفیت، پر مصرف و آلاینده برای ورود به طرح کنترل الودگی ها از تخفیف کم بضاعتی بر خوردارند. با این تدبیر آلودگی هم برطرف میشه! متاسفم که چنین نماینده هایی وارد شورای شهر شدند!