وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صندوق نوآوری و فناوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم خود را از صندوق سرمایه‌گذاری پرداخت کرده و بخش خصوصی نیز طی امروز و فردا باید سهم خود را پرداخت کند و یکی از کارهای صندوق این است که در استان‌های فاقد شتاب‌دهنده حمایت ویژه‌ای از شتاب دهنده‌ها داشته باشد.

جهرمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی دوشنبه شب ۱۴ بهمن، در نشست صمیمی با نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوای خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکل قانون کپی رایت یک مشکل ملی است گفت: در دنیا به قانون کپی رایت احترام می‌گذارند اما چون ایران عضو کنوانسیون جهانی آن نشده است نمی‌تواند از حقوق و مزایای آن نیز بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه قطعی اینترنت در آبان ماه اثرات منفی بسیار سنگینی در بخش ما داشت گفت: قطعی اینترنت اثرات منفی بر امیدبخشی جامعه نیز داشت. به هر حال در شرایط حساس آن زمان کشور، تصمیم دستگاه‌ها بر این اتفاق بود.

آذری جهرمی با بیان اینکه گوگل یک زیست بوم نیست بلکه یک اکوسیستم کسب و کار است، گفت: دولت برنامه‌ای تحت عنوان قطع اینترنت ندارد چرا که اگر قرار بود قطع شود به فکر توسعه آن نبود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اینترنت امروز به عنوان اکسیژن برای مردم است، بیان کرد: سیاست لیست سفید و قطع اینترنت در کشور دنبال نمی‌شود و دولت، مجلس و حتی شورای عالی فضای مجازی هرگز به دنبال آن نبوده‌اند.

آذری جهرمی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند اگر یک جستجوگر داخلی در آن شرایط داشتیم این مشکلات به وجود نمی‌آمد اما اینگونه نیست، افزود: این اتفاق و تصمیم به علت شرایط اجرا شد اما ما وظیفه داریم ضررهای ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: قطعی اینترنت اتفاق تلخی بود، اما باید آن را تبدیل به اندوخته کنیم که اگر دوباره این نوع تصمیمات گرفته شود هزینه‌های آن نیز دیده شود.

کد خبر 482254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha