به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی مژدهیفر، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در استان آذربایجانغربی در مورد فرسودگی اتوبوسها گفت: اتوبوسهایی که در شهر ارومیه فعالیت دارند دارای میانگین عمر بالای ۱۰ سال هستند و از حد استاندارد تعیین شده رد شدهاند.
وی افزود: حدود ۲۹۳دستگاه در بخش خصوصی و ۴۹دستگاه در بخش ملکی در حال فعالیت هستند که ۳۹دستگاه از این بخش که در اختیار نهادهای دولتی، ادارات و دانشگاهها هستند دارای میانگین عمر ۸ یا ۹سال هستند و ۱۰ عدد باقیمانده، در حال بازسازی و نوسازی از لحاظ فنی و ظاهری هستند.
مژدهیفر در مورد آتشسوزیهای اخیر اتوبوسها در شهر ارومیه اظهار کرد: آتشسوزیها مربوط به ۲ دستگاه اتوبوس در اثر اتصالات سیمکشی رخ داده بود.
وی درباره دودزا بودن اتوبوسها گفت: در سال ۹۸حدود ۶۰ دستگاه از لحاظ فنی و ظاهری ولی نه در حد صفر تا صد بازسازی شدهاند اما خودروهای دیزلی که سوخت گازوئیلی دارند خواسته ناخواسته دودزا هستند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه بیان کرد: اتوبوسها برای ارزیابی زیست محیطی از لحاظ ایجاد آلایندههای جوی یا مشکلات فنی در بازه زمانی ۳تا ۶ماه با همکاری عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، کارشناسان اداره محیط زیست و کارشناسان سازمان مدیریت و حمل و نقل بار مسافری شهرداری ارومیه بررسی میشوند و در صورت هر گونه مشکل به واحد حرکت برای بازسازی و نوسازی ارجاع داده میشوند.
مژدهیفر در رابطه با خریداری دستگاههای جدید نیز بیان کرد: در سال گذشته با افزایش قیمتهای سرسام آور اتوبوسها، نبود نقدینگی کافی و همچنین اتمام قرارداد فی مابین با شرکت خودرو سازی به دلیل عدم پایبندی دو طرفه به تعهدات خریداری دستگاهها منتفی شد ولی در بودجه سال ۹۹ پیشبینی میشود که با فراهم شدن بستر لازم، برای خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس به ارزش ۱۶.۵ میلیارد تومان و نوسازی و بازسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس نیز به ارزش ۵.۷ میلیارد تومان اقدام شود.
نظر شما