چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

شاید شما هم در گذر به شیرینی‌فروشی‌ها با این معضل جدید روبه‌رو شده باشید: معضل جعبه‌های سنگین شیرینی!

کیک با جعبه اضافه

پس از تعطیلات نوروزی چندین نفر از خوانندگان روزنامه که در تعطیلات سال نو گذرشان به قنادی‌ها افتاده بود با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته و به تشدید شدن یک معضل در هنگام خرید کیک در بعضی از قنادی‌های سطح شهر اشاره کردند.

این معضل جدید وزن کردن کیک‌های خریداری شده به همراه جعبه است. این در حالی است که معمولا زیر کیک  یک سینی پلاستیکی یا مقوایی وجود دارد و می‌توان با همین سینی، کیک را روی ترازو وزن کرد.

البته بسیاری از قنادهای کیک را با همین سینی وزن می‌کنند اما تعداد معدودی از شاغلان این صنف علاوه بر وزن کیک و سینی زیر آن، وزن جعبه را هم روی قیمت کیک می‌کشند و معمولا اعتراض مشتریان به این شیوه وزن کردن کیک به جایی نمی‌رسد.

سال جدید، کرایه ‌جدیدتر

مطابق روال هر سال، تعدادی از مسافر‌بر‌ها که بهانه فرا رسیدن سال نو را به هیچ قیمتی از دست نمی‌دهند، شروع به دریافت کرایه‌های گران‌تر از معمول کرده‌اند.

به گفته شهروندان در شرایطی که حداکثر میزان افزایش برای کرایه مسافر‌بر‌ها ۱۵ درصد اعلام شده است این گروه از راننده‌ها به خود اجازه می‌دهند به بهانه‌ سال نو، گرانی قطعات یدکی، گرانی بنزین و دیگر بهانه‌های نامربوط به مسافر، از آنها کرایه بیشتری مطالبه کنند. بسیاری از مسافرانی که حوصله بحث با آنها را ندارند زود تسلیم می‌شوند و مبلغ مورد درخواست آنها را پرداخت می‌کنند.

بخشی از مسافرانی ‌هم که زیر بار حرف بی‌منطق و زور نمی‌روند مجبور می‌شوند با  درگیری لفظی  از حق خود دفاع کنند. هر روز خیابان‌های شهر شاهد چنین نزاع‌هایی برسر میزان کرایه خودرو است و هنوز هیچ‌ راه‌حل منطقی و دارای قابلیت اجرایی برای رفع این مشکل عملی نشده است.

در مورد تاکسی‌ها نیز دستگاه تاکسیمتر کم‌کم به تاریخ پیوسته و می‌توان از آن به عنوان نماد حقوق از دست رفته شهروندی، در موزه‌ها استفاده کرد.

بار مرطوب

در روز‌های بارانی بهار که به یکباره رگبار تندی خیابان‌های شهر را احاطه می‌کند، علاوه بر رهگذران فاقد چتر یا خودروی شخصی، برخی اقلام و کالا‌ها نیز دستخوش رطوبت می‌شوند. برای نمونه علاوه بر روزنامه‌های جلوی کیوسک‌‌ها، باربر‌هایی که جابه‌جایی بار را به وسیله وانت‌های روباز انجام می‌دهند هر محموله‌ای را در روز‌های بارانی، خیس و مملو از گرد و خاک تحویل مشتری می‌دهند.

هرچند به طور معمول تا زمان تحویل بار، هر نوع صدمه‌ای که در طول مسیر به آن وارد شود، بر عهده راننده‌ است اما این مهم در بسیاری موارد به هیچ‌وجه رعایت نمی‌شود. گاهی نیز پرسش‌های صاحب بار در مورد علت بی‌دقتی راننده‌ها با چشم‌های گردشده، متعجب و طلبکار آنها همراه می‌شود.

این اواخر نیز برخی شرکت‌های باربری  برای کاهش هزینة‌های حمل و نقل از همین وانت‌های روباز استفاده می‌کنند و بنابراین روز‌های بارانی محموله آنها نیز مرطوب به دست مشتری می‌رسد.

نوشابه‌های بدون سقف

بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی سطح شهر مواد غذایی را در فضای جلوی مغازه یا پشت شیشه قرار می‌دهند که به همین دلیل این مواد غذایی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرند.

این در حالی ا ست که روی برچسب بسیاری از مواد غذایی تاکید شده که در صورت قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، خاصیت خود را از دست خواهند داد.

البته این معضل تنها محدود به مغازه‌ها نمی‌شود چون بسیاری از خودروهایی که به حمل نوشیدنی‌های بطری‌‌شده در سطح شهر می‌پردازند، فاقد پوشش هستند و به همین دلیل این نوشید‌نی‌ها در تمام طول مسیر در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دارند.

با توجه اینکه نوشابه‌ها باید از نور خورشید بر حذر باشند انتظار می‌رود که  تمام خودروهای حمل نوشابه در آینده‌ای نزدیک صاحب سقف یا سایه‌بان شوند.

کد خبر 48287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز