تصویری که سم رولی از ستیز دو موش کوچک سر یک تکه غذا در تونل متروی لندن گرفته، به عنوان بهترین عکس حیات وحش از نگاه مردم برگزیده و معرفی شد.

بهترين عكس حيات وحش لوميكس از نگاه مردم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، جایزه موسوم به لومیکس که هر سال به بهترین عکاس حیات وحش به انتخاب مردم اهدا می‌شود، امسال به سم رولی رسید. او هر چند برای گرفتن این عکس وارد حیات وحش نشد اما در متروی لندن مدت‌ها درازکش روی زمین منتظر ماند تا تصویر موش‌های گرسنه را شکار کند.

تصویری که این عکاس بریتانیایی از موش‌ها گرفته، از یک نظر بیشتر جلب توجه می‌کند؛ در مترو آنقدر ریزه‌های غذا و خوراکی روی زمین می‌ریزد که نیاز نیست دو موش برای به دست آوردن آنها با هم دعوا کنند. با این حال، پس از یک ستیز مختصر یکی از موش‌ها غذا را برداشت و بعد هر کدام سر کار و خود زندگی رفتند؛ به همین سادگی!

عکس ستیز موش‌ها در مترو برنده بهترین عکاس حیات وحش از میان ۲۵ عکس و عکاس برتر لقب گرفت و سه عکس دیگر هم در جایزه لومیکس امسال تقدیر شدند؛ از جمله تلاش جگوار مادر و فرزندش برای شکار یک مار در برزیل از نگاه عکاس لبنانی و گوزن‌های شمالی در برف نروژ از نگاه یک عکاس اسپانیایی.

کد خبر 483845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha