همشهری آنلاین: سفیر آمریکا نزد اتحادیه اروپا استقبال دولت آمریکا را از ورود احتمالی بلغارستان و رومانی به اتحادیه اروپا در تاریخ اول ژانویه 2007 میلادی اعلام کرد.

بویدن گری به روزنامه دی ولت گفت: آمریکا از ورود بلغارستان و رومانی به اتحادیه اروپا حمایت می‌کند. حتی عضویت ترکیه نیز از نظر ما مهم است. ورود این کشورها به اتحادیه اروپا می‌تواند برای کمک به روابط بین‌المللی مورد استفاده قرار بگیرد، ثبات را ارتقا داده و اقتصاد اتحادیه اروپا را تقویت کند.
وی با بیان این که آمریکا امیدوار است شریکی قوی را در کنار خود داشته باشد، گفت: ما می‌خواهیم شریکی اروپایی را در کنارمان داشته باشیم که نگاهی به بیرون  دارد و آگاه است.
بلغارستان و رومانی در صورتی می‌توانند اول ژانویه 2007 به اتحادیه اروپا وارد شوند که شرایطی سخت را پذیرا باشند. بر اساس اعلام محافل دیپلماتیک در بروکسل، این امری است که کمیسیون اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود درباره آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.
چنانچه این کمیسیون چراغ سبز را برای ورود این دو کشور به اتحادیه اروپا بدهد، الحاق عملی این کشورها چندان طول نخواهد کشید. بیشتر کشورهای اروپایی تضمین کرده‌اند که از توصیه این کمیسیون پیروی کنند. اما قرارداد پیوستن این دو کشور به اتحادیه اروپا به تصویب آلمان، فرانسه و دانمارک نیز نیاز خواهد داشت.
شرایط پیوستن‌ این‌ دو کشور سخت‌ ترین‌ شرایطی‌ است‌ که‌ تاکنون‌ برای‌ اعضای‌ جدید تعیین‌ شده‌ است‌‌. با اعلام‌ کمیسیون‌ اروپا، بازوی‌ اجرایی‌ اتحادیه‌ اروپا،  مبنی‌ بر این که‌ رومانی‌ و بلغارستان‌ اصلاحات‌ کافی‌ را انجام‌ داده‌اند، این‌ دو کشور اجازه‌ خواهند یافت‌ به‌ این‌ اتحادیه‌ ملحق‌ شوند‌.
بر اساس‌ پیش‌ نویس‌ گزارش‌ کمیسیون‌ اروپا که‌ در بروکسل‌ توزیع شده‌ است‌، ولی‌ ممکن‌ است‌ در دقیقه‌ آخر تغییر کند، کمیسیون‌ اروپا متوجه‌ شده‌ است‌ بلغارستان‌ و رومانی‌ به‌ سطح‌ بالایی‌ از هماهنگی‌ در آماده‌‌سازی خود برای‌ عضویت‌ در اتحادیه‌ اروپا دست‌ پیدا کرده‌اند.
کد خبر 4839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز