جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

در گشتی در دنیای خبرهای ۲۳ فروردین، برای یک تدفین دردساز به کاراکاس می‌رویم.

تدفین دردسر ساز
کاراکاس: شرکت کردن اعضای یک خانواده در مراسم تدفین یکی از اقوام، آنها را روانه بیمارستان کرد. این خانواده که از دیر باز با خانواده عمه بزرگ خود اختلاف داشتند، پس از فوت وی از سر ناچاری به مراسم تدفین وی رفتند اما گوشه‌ و کنایه‌های فرزندان متوفی مراسم را به یک صحنه نزاع خانگی تمام عیار تبدیل کرد.

در این گیر و دار بچه‌های 2 خانواده هم با یکدیگر درگیر شدند. شدت ضربات به حدی بود که برخی از آنها به بیمارستان منتقل شدند. این درحالی بود که این نزاع خانوادگی مراسم تدفین را نیمه کاره گذاشت و تدفین عمه بزرگ به روز دیگری موکول شد. جالب اینکه اعضای 2 خانواده در مسیر بازگشت از قبرستان هم یکدیگر را کتک زدند.

ورشکسته با وجدان
کوالالامپور: با وجود اینکه هر روز بر تعداد جرم‌ها افزوده می‌شود  اما هنوز هم انسان‌هایی پیدا می‌شوند که با وجود نیاز مالی از مقادیر قابل توجهی پول چشم پوشی می‌کنند. یکی از این افراد مردی است که به تازگی ورشکسته شده ‌اما پس از آنکه 140 هزار دلار پول در خیابان پیدا کرد، آن را به پلیس تحویل داد.

این مرد گفت: در حال قدم زدن در خیابان بودم که متوجه یک ساک دستی شدم که در پیاده رو افتاده بود. وقتی ساک را باز کردم چندین دسته اسکناس نو دیدم. این مرد پس از دیدن اسکناس‌ها اولین جمله‌ای که به زبان آورد این بود که پولدار شدم.

این مرد با‌وجدان در ادامه گفت: این یک واکنش طبیعی بود  اما بعد به وجدانم مراجعه کردم و با توجه به اینکه پول متعلق به من نبود آن را به پلیس تحویل دادم. گفتنی است که پلیس برای قدرشناسی از این مرد 2 هزار دلار به او پرداخت کرد.

قهوه 100 دلاری
جاکارتا: هر فنجان از یک نوع قهوه مرغوب که در اندونزی تولید می‌شود، 100 دلار به فروش می‌رسد  و به گران‌ترین قهوه جهان تبدیل شده است. البته با وجود قیمت بالا، این قهوه طرفداران زیادی دارد و گاهی مردم برای خوردن آن در فهرست انتظار رستوران‌ها ثبت نام می‌کنند.

فیل در حباب
ژوهانسبورگ: با قرار دادن یک فیل درون حباب صابون، نام این فیل در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد.  این بزرگ‌ترین حباب کفی است که تا کنون دور یک حیوان تشکیل شده است. برای ایجاد این حباب از یک پمپ باد استفاده شد. این در‌حالی است که همزمان با این مراسم گروهی از مدافعان حقوق حیوانات به نقض حقوق این فیل اعتراض کردند. اما به گفته اجراکنندگان این مراسم، این حباب هیچ آسیبی به فیل نزده است. 

حساسیت به زنبور
سیدنی: ضرب المثل «مار از پونه بدش می‌آید، در خانه‌اش  سبز می‌شود» این بار در مورد زنبور صدق می‌کند. یک زن استرالیایی که به شدت به زنبور‌ها حساسیت (آلرژی) دارد از این پس باید به همزیستی با آنها عادت کند.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که هزاران زنبور عسل درون دیوار خانه این زن کندو ساختند و در آنجا ماندگار شدند. این زن می‌گوید: خیلی دوست دارم از شر زنبور‌ها خلاص شوم ‌اما در عین حال نمی‌توانم آنها را بکشم.

از سوی دیگر کارشناسان می‌گویند فراری دادن زنبورها باعث آب شدن عسل درون دیوار خواهد شد و به طور حتم دیوار خانه زن فروخواهدریخت.

این زن می‌ گوید: شنیدن صدای زنبور‌ها در طول شبانه‌روز کلافه کننده است و این در‌حالی است که بوی بدی از درون دیوار به مشام می‌رسد. این زن امیدوار است کارشناسان بتوانند زنبور‌ها را به محل دیگری انتقال بدهند  چون در غیر این‌صورت وی مجبور می‌شود محل زندگی‌اش را ترک کند.

کد خبر 48392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز