جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: ارتش رژیم صهیونیستی صبح جمعه ۲۳ فروردین دور جدیدی از حملات به نوار غزه را آغاز کرد.

نظامیان صهیونیست روز جمعه با پشتیبانی ۱۰ ‌دستگاه تانک و ۲ ‌دستگاه بولدوزر و ۲ فروند بالگرد تهاجمی به اردوگاه پناهندگان فلسطینی بریج در جنوب نوار غزه یورش بردند.

این اولین بروز ناآرامی طی یک ماه گذشته در بین مرز نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی است.

به گفته شاهدان عینی نفربرهای زرهی ارتش اسرائیل به همراه بولدوزر و بالگردهای نظامی در عمق بیش از یک کیلومتری اراضی فلسطینی نفوذ کردند و با مبارزان فلسطینی در این اردوگاه درگیر شدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد که در این حمله ۳ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۷ نفر زخمی شدند. یکی از این شهدا پسربچه‌ای ۱۰‌ساله بود.

یک سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی ضمن تایید خبر عملیات نظامی در منطقه گفت که این حملات با آتش گلوله و خمپاره از سوی طرف مقابل روبه‌رو شد.

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس هم با انتشار بیانیه از هدف قرار دادن یک دستگاه تانک رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه با گلوله‌های آرپی‌جی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، این حمله ساعاتی پس از تهدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به مبارزان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) صورت گرفت.

ایهود اولمرت گفته بود که پاسخ اسرائیل به عملیات 2روز پیش حماس در مرز غزه و فلسطین اشغالی شدید خواهد بود.

در عملیات روز چهارشنبه گردان‌های عزالدین قسام در یکی از گذرگاه‌های نوار غزه، ۲ صهیونیست کشته و شماری هم زخمی شدند. ساعاتی پیش از حملات روز جمعه مقامات اسرائیلی ارسال مواد سوختی به نوار غزه را نیز متوقف کردند.

جنگنده‌های این رژیم همچنین در نخستین ساعات بامداد دیروز جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

رادیو رژیم صهیونیستی ادعا کرد در این حمله یک گروه مسلح فلسطینی هدف قرار گرفت و ۲ فلسطینی عضو حماس شهید و ۲ نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر شاهدان اعلام کردند: ارتش اسرائیل چند فروند خمپاره به سوی منطقه السودانیه در شمال نوارغزه پرتاب کرد که هیچ قربانی برجا نگذاشت.

این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ مبارزان فلسطینی به این حملات از صهیونیست‌ها خواستند، تدابیر امنیتی را جدی بگیرند.

حماس در اوج قدرت است

گزارش اطلاعاتی اسرائیلی اعلام کرد که تعداد نظامیان جنبش حماس به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش پرس تی وی بیروت، براساس این گزارش، حماس اکنون مجهز به موشک، خمپاره و گلوله‌های ضدتانک از نوع ساغر و کونکورس است.

این گزارش که از سوی مرکز اطلاعات و تروریسم، وابسته به سازمان اطلاعات اسرائیل منتشر شده است، می‌افزاید: افزایش قدرت حماس از سال ۲۰۰۵ و به‌دنبال جدایی غزه از کرانه باختری توسط اسرائیل آغاز شد و اکنون این جنبش به سلاح، مهمات، اطلاعات و آموزش مجهز شده‌ است.

براساس آخرین گزارش‌ها حماس ده‌ها موشک با برد بیش از ۲۰ کیلومتر در اختیار دارد و بعید نیست که موشک‌هایی با برد بیشتر وارد غزه کرده باشد.

این گزارش افزوده‌است که این جنبش اکنون ده‌ها کمربند حامل مواد منفجره در اختیار واحد گروه‌های شهادت طلب قرار داده است.

براساس گزارش اطلاعاتی اسرائیل، حماس همچنین توانسته است از ژوئن سال ۲۰۰۷ و پس از تسلط کامل بر غزه با وجود محاصره این منطقه ۸۰ تن مواد منفجره وارد این منطقه کند.

در این گزارش آمده است که عوامل افزایش قدرت حماس محاصره اقتصادی، انزوای سیاسی، عملیات ارتش اسرائیل و کشمکش‌های سیاسی با جنبش فتح و حکومت خودگردان به ریاست محمود عباس است.

این گزارش اشاره دارد که موفقیت حزب‌الله در جنگ تابستان ۲۰۰۶ اسرائیل علیه لبنان منجر شد تا حماس حزب‌الله را به‌عنوان الگوی خود انتخاب کند و یکی از دروس این جنگ که حماس از آن استفاده کرد اهمیت راهبردی استفاده از موشک و شلیک آن به داخل اسرائیل بود.

در این گزارش آمده است: روند افزایش قدرت حماس که توسط رهبران آن در دمشق هدایت می‌شود و اکنون در اوج آن است نیاز به سال‌ها زمان دارد ولی بخشی از قدرت جدید افزایش تهدید ارتش اسرائیل و مناطق نقب غربی در جنوب اسرائیل از سوی حماس است.

کد خبر 48409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز