معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف اخیر موجب بسته‌شدن راه بیش از ۱۵۰۰ روستای استان شده بود و با تلاش نیروهای راهداری اکنون تنها راه ۴۰۰ روستا بسته‌است.

برف‌روبی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا رسول‌زاده شنبه ۲۶ بهمن گفت: بارش برف متوقف شده اما کولاک در برخی مناطق ادامه دارد، با این وجود عملیات برف‌روبی توسط نیروهای راهداری ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا امشب تعداد زیادی از راه‌های مسدود بازگشایی شود.  

وی افزود: بیشتر راه‌های مسدود شده به علت بارش برف و کولاک در شهرستان‌های هشترود و چاراویماق، ورزقان، میانه، بستان‌آباد و سراب قرار دارند.  

رسول‌زاده گفت: در زمان حاضر تمامی راه‌های فرعی و اصلی استان باز است، زمستان امسال ۸۵ هزار کیلومتر باند از سوی گروه‌های راهداری برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.  حدود ۱۹ هزار تن مخلوط شن و نمک برای بازگشایی مسیرها استفاده شده و به ۴ هزار و ۷۵۸ خودرو گرفتار در برف هم کمک‌رسانی شده‌است.

رسول‌زاده گفت: تعداد ماشین‌آلات درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۴۶۶ دستگاه بوده و یکهزار و ۱۶۹ نیروی راهداری در این عملیات شرکت دارند.

وی طول راه‌های تحت پوشش برف‌روبی استان را ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و با بسیج همه امکانات و استقرار در حوزه‌های استحفاظی برای خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد بستر سفر ایمن تلاش می‌کنیم.  

آذربایجان‌شرقی ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا دارد و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک‌پاش و برف‌روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره‌ای این سازمان در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.

این استان ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد.

کد خبر 484431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha