رئیس جمهور درباره حوادث بنزینی و آمار کشته شدگان اعتراضات توضیحاتی ارائه کرد.

اعتراضات بنزینی

به گزارش همشهری آنلاین، حسن روحانی درباره حوادث آبان ماه پس از افزایش قیمت بنزین گفت: در آبان یک علامتی داده شد که علامت غلطی بود. صبح جمعه که بنزین با نرخ جدید اعلام شد ما هیچ مشکلی نداشتیم اما غروب، حرکاتی شروع شد. علامتش این بود که گویی موضوعی اختلافی و فشاری حاکمیتی وجود دارد. مردم هم برخی فکر کردند عده‌ای موافق و مخالفند. ذهن مردم را مغشوش کردند در حالیکه تصمیم دولت نبود بلکه تصمیم کل نظام بود و هر سه قوه به اتفاق رای داده و رهبری تایید کرده بودند.

وی تاکید کرد: تا صبح یکشنبه تردید را نشر می‌دادند تا رهبری که تصریح فرمودند، شبهه برطرف شد و شب دوشنبه هیچ مساله‌ای نداشتیم. ماجرا از شبهه‌افکنی آگاهانه یا ناآگاهانه شروع شد.

رئیس جمهور درباره آمار کشته شدگان حوادث آبان ماه نیز گفت: رسانه‌های خارجی اغراق و مبالغه کردند. یک عددی را اعلام کردند و روزانه صد نفر صد نفر بالا بردند. اینها کاملا نادرست است. از ابتدا هم گفته بودم در این زمینه نیروهای خودی، پلیس، بسیج، عابران و مردم عادی از کسانی که متعرضین و مهاجمان بوده‌اند تفکیک شوند. اینکه چند نفر کشته شده‌اند آمارش در اختیار پزشکی قانونی کشور است و می‌توانند اعلام کنند و مشکلی نیست اما آمار واقعی آنچه اعلام شده با آنچه در رسانه‌ها اعلام می‌شود فاصله زیادی دارد.

کد خبر 484682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 0
    روشنگري كردي