مدیر جهادکشاورزی کنارک سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۳۰۰هکتار از باغ‌های موز زرآباد که بر اثر سیلاب آسیب‌ دیده بود با همکاری بنیاد برکت، سازمان جهاد کشاورزی و مشارکت کشاورزان کار رسوب‌برداری این باغ‌ها انجام شده است.

موز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد سعید اولیایی افزود: در سیل اخیر به ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های موز شهرستان کنارک در منطقه زرآباد آسیب جدی وارد شد که تاکنون ۳۰۰ هکتار آن احیای مجدد شده است.

وی گفت: هزار هکتار از باغ‌های موز کنارک در اثر هجوم سیلاب و رسوبات به کلی نابود شده که باید کف تراشی و دوباره با آماده سازی زمین و کاشت نهال احیا شود.

مدیر جهاد کشاورزی کنارک بیان کرد: تامین نهال مورد نیاز احیای باغ‌ها بخشی از محل پاجوش موز موجود در منطقه و بخشی نیز از طریق نهال کشت بافتی مراکز تولید نهال تامین خواهد شد. انتظار داریم برای تسریع در امر احیای موزستان‌های منطقه زرآباد اعتبارات و امکانات بیشتری در اختیار مجریان بازسازی قرار گیرد. همچنین با فروکش کردن سیل، ۷۰کیلومتر جاده دسترسی به مزارع و باغ‌ها نیز در حال بازسازی است.

اولیایی اظهار کرد: تا قبل از سیل اخیر از ۴ هزار و ۶۰۹ هکتار باغ‌های شهرستان، ۴ هزار هکتار به موزستان اختصاص داشت و سالیانه ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ تن موز از آن برداشت می‌شد.

کد خبر 485053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha