مقامات بهداشتی کانادا می‌گویند آزمایش یک زن در دهه ۳۰ زندگی که از ایران به ایالت بریتیش کلمبیای کانادا بازگشته بود، از لحاظ ویروس کورونا مثبت شده است.

canada coronavirus

به گزازش همشهری آنلاین به نقل از سی‌بی‌سی، مثبت شدن آزمایش ویروس کورونا این زن باعث تعجب مقامات بهداشتی کانادا شده است، زیرا او سابقه سفر به چین یا کشورهای مجاور آن را نداشت، بلکه فقط به ایران مسافرت کرده بود.

دکتر بانی هنری، افسر بهداشتی منطقه فریزر در بریتیش کلمبیا گفت:‌ «شناسایی عفونت در این زن بیانگر انتشار گسترده‌تر ویروس کورونا است. ما با رویدادی تعیین‌کننده سروکار داریم.»

او افزود: «من انتظار دارم تحقیقی بین‌المللی در این باره انجام شود تا معلوم شود این زن در کجا در معرض عفونت با این ویروس قرار گرفته است.»

به گفته هنری، عفونت این زن نسبتا خفیف است و او با علائم شبیه به آنفلوانزا به بیمارستان مراجعه کرده و آزمایش‌ها عفونت با ویروس کورونا را ثابت کرده بود.

این زن که هفته گذشته از ایران به کانادا بازگشته بود با افراد دیگر هم تماس داشته است. مقامات بهداشتی می‌گویند اعضای نزدیک خانواده این زن اکنون ایزوله شده‌اند و از لحاظ بروز علائم تحت نظر هستند.

دکتر هنری گفت مقامات بهداشتی در حال بررسی در این باره هستند که علائم این زن از چه زمانی شروع شده تا در صورت لزوم به افرادی که همراه با او در هواپیما سفر کرده‌اند، خبر دهند.

کانادا تا به حال شش مورد عفونت با ویروس کورونا را گزارش کرده است.

کد خبر 485740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند قمی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    0 0
    خودتونو خسته نکنید قم بود.