استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا تاکنون در این استان وجود نداشته و آزمایش بیمارهای مشکوک از لحاظ داشتن این بیماری منفی بوده‌است.

کرونا ویروس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کلانتری در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: این موضوع به هیچ وجه دلیل مراقبت نکردن لازم از سوی مردم استان برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس نیست.

وی افزود: سه نفر در کهگیلویه و بویراحمد مشکوک به بیماری کرونا ویروس بودند که جواب آزمایش های آنها منفی بوده‌است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم این استان باید برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس به هشدارها و تذکرهای ارائه شده از سوی متولیان حوزه بهداشت و درمان کشور و استان توجه جدی داشته و به آنها عمل کنند.

کلانتری عنوان کرد: نباید مردم کهگیلویه و بویراحمد به شایعه‌های مطرح شده در فضای مجازی یا برخی سایت‌های خبری این استان در مورد بیماری کرونا ویروس توجه داشته‌باشند.  

وی افزود: اطلاعات و اخبار صحیح در مورد بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد باید از منابع موثق از جمله خبرگزاری‌ها و صداوسیما دریافت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ نکته منفی بیماری کرونا شامل سرعت بالای انتقال و جو روانی به وجود آمده ناشی از آن در جامعه است.

کلانتری گفت: بر اساس اعلام متخصصان امر ۸۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا ویروس بدون نیاز به پزشک بهبود می یابند، ۲۰ درصد از افراد درگیر نیازمند درمان هستند و تنها ۲ درصد مبتلایان در معرض خطر مرگ قرار دارند.

وی گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به موقع، دقیق و شفاف در مورد بیماری کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد آرامش روانی بین مردم این استان ضروری است.

کد خبر 487072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha