دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

جواد عزیزی: قاچاقچیان پلاتین‌های قلابی ۲ برادر بودند که از ۲ سال پیش با قاچاق تجهیزات پزشکی قلابی از کشورهای هند و پاکستان به پایتخت، آنها را با مارک‌های معتبر اروپایی به فروش می‌رساندند.

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این ۲ قاچاقچی، ۱۰ روز قبل و زمانی آغاز شد که گزارشی مبنی بر فروش لوازم ارتوپدی قلابی در بازارهای تهران در اختیار جعفر صابری زفرقندی- سرپرست دادسرای مبارزه با قاچاق کالا و ارز پایتخت- قرار گرفت.

در این گزارش آمده بود که ۲ مرد جوان در سطحی گسترده اقدام به قاچاق پلاتین‌های مخصوص پزشکی به ایران کرده و سپس با چسباندن مارک‌ها و هولوگرام‌های شرکت‌های معتبر اروپایی روی آنها، این وسایل را به توزیع‌کنندگان تجهیزات پزشکی به فروش می‌رسانند.

با ارجاع این پرونده به شعبه دوم بازپرسی،  گروهی از کارآگاهان به دستور بازپرس جامعی وارد عمل شده و تحقیقات تخصصی برای شناسایی قاچاقچیان را آغاز کردند.

آنها در نخستین بررسی‌ها دریافتند متهمان ۲ برادر جوان هستند که با اجاره دفتری در یکی از خیابان‌های تهران،  تجهیزات قلابی را در این محل به فروش می‌رسانند.

 به این ترتیب جست‌وجو برای شناسایی این دفتر آغاز شد و ماموران با شناسایی این محل آنجا را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند. وقتی در بررسی‌های محلی مشخص شد افراد مختلفی به این دفتر رفت‌وآمد کرده و اقدام به خرید پلاتین‌های پزشکی با مارک‌های قلابی می‌کنند،  دستور بازداشت متهمان صادر و کارآگاهان در عملیاتی ضربتی قدم به این دفتر گذاشتند.

آنها پس از دستگیری مردان جوان و کشف تعداد زیادی پلاتین‌ هندی و پاکستانی به همراه ده‌ها مارک و هولوگرام قلابی از متهمان، هر دوی آنها را به اداره آگاهی منتقل کرده و بازجویی از آنان را آغاز کردند.

با اعتراف این ۲ برادر به فروش تجهیزات پزشکی تقلبی در تهران،  هر دوی آنها صبح دیروز مقابل بازپرس جامعی قرار گرفتند و در بازجویی‌های قضائی مدعی شدند آنها در قاچاق این تجهیزات نقشی نداشته‌اند.

ما فقط برچسب می‌چسباندیم

متهمان گفتند: ما از ۲ سال پیش وارد این کار شدیم و از همان زمان با ۴ مرد پاکستانی که پلاتین‌ها را از هند و پاکستان به تهران قاچاق می‌کردند،  آشنا شدیم.

این افراد پس از قاچاق تجهیزات مورد نظر، آنها را به همراه هولوگرام‌ها و مارک‌های قلابی به ما می‌فروختند و ما هم تنها کاری که می‌کردیم این بود که مارک‌ها و هولوگرام‌ها را روی بسته‌های پلاتین چسبانده و آنها را به قیمت پلاتین اصل به خرده فروشان تجهیزات پزشکی می‌فروختیم.

این ادعای متهمان در حالی صورت بیان می‌شد که وقتی بازپرس پرونده از آنها خواست برای اثبات صحت ادعایشان، مردان پاکستانی را لو دهند، هر دوی آنها با گفتن این جمله که نمی‌دانند مخفیگاه این افراد کجاست به گفتن چند اسم عجیب اکتفا کرده و مدعی شدند آنها قربانی خصومت یکی از همکارانشان شده‌اند و تنها کاری که کرده‌اند این است که پلاتین‌های هندی و پاکستانی را به‌عنوان پلاتین اروپایی به فروش می‌رساندند.

پس از اظهارات مردان جوان، بازپرس شعبه دوم دادسرای قاچاق کالا و ارز برای هر دوی آنها به اتهام جعل، قاچاق تجهیزات پزشکی و عرضه بدون مجوز این تجهیزات قرار قانونی صادر کرد و متهمان راهی زندان شدند.

تنها به مراکز مجاز مراجعه کنید

بازپرس جامعی همچنین در هشدار به شهروندان از آنها خواست برای تهیه لوازم مورد نیاز پزشکی برای بیماران خود حتما به مراکز مجاز و داروخانه‌های معتبر مراجعه کنند و از خرید اینگونه تجهیزات از افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

کد خبر 48781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز