غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی گفت : امیدواریم به جای اینکه آمریکا اروپا را به دنبال خود بکشاند، این بار اروپا آمریکا را مجبور به تبعیت از خود کند.

به گزارش ایرنا، حداد عادل امروز چهارشنبه پنجم مهرماه در گفت وگو با خبرنگاران داخلی، افزود: ما می‌خواهیم اروپا منفعل و دنباله رو آمریکا نباشد.

رییس مجلس حرکت پرونده هسته‌ای ایران را به سوی جانشینی مذاکره با تهدید دانست و گفت: زبانی که یک ماه پیش آمریکایی‌ها گشوده بودند و قصد آنها تهدید و تحریم ایران بود در جامعه جهانی با استقبال مواجه نشد و جامعه جهانی ترجیح داد که مذاکرات ادامه یابد.

حداد عادل در پاسخ به سوالی درخصوص برخی خبرها از رسانه‌های خارجی در زمینه پذیرش تعلیق غنی‌سازی از سوی ایران، گفت : خبرهای مربوط به ایران را باید از زبان مسوولان رسمی کشور شنید.

وی خاطرنشان کرد:چنین موضوعی از سوی دبیر شورای امنیت ملی تاکنون اعلام نشده است و موضع ما همان موضع قبلی است.

رییس مجلس تعلیق غنی‌سازی را یکی از مسائلی که در ضمن مذاکره می توان به آن پرداخت دانست و اظهار داشت: ما می‌خواستیم دلایل درخواست تعلیق را در مذاکره بدانیم،اما آنها تعلیق را پیش شرط قرار داده بودند.

حداد عادل افزود: پیش شرط قرار دادن امری که موضوع مذاکره است برای انجام مذاکره ، نقض غرض است و اکنون اروپایی‌ها به این مساله پی برده‌اند.

کد خبر 4882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز