دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۲ اسفندماه با ورود سامانه بارشی برف و باران به کشور، بارش‌ها در شمال غرب شروع می‌شود و به تدریج گسترش می‌یابد. 

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه گفت: از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی، برف و باران در شمال غرب و به تدریج غرب دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز را در بر می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بارش در این مناطق ادامه دارد و به تدریج سواحل شرقی دریای خزر، دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق را نیز در بر می‌گیرد و بعد از ظهر دوشنبه به تدریج از مقدار بارش در شمال غرب، غرب سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی کاسته می‌شود.

این کارشناس هواشناسی افزود: ادامه فعالیت این سامانه بارشی سه‌شنبه در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق و چهارشنبه در شمال غرب خواهد بود.

به گفته وی، این سامانه از اواخر چهارشنبه از شمال شرقی کشور خارج می‌شود و پایداری در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود.

نقشینه گفت: از بعد از ظهر امروز تا بعد از ظهر فردا در مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود که وضعیت بعد از ظهر امروز در مناطقی از جنوب غرب و فردا در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: دمای هوا دوشنبه در نیمه شمالی کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت، همچنین دریای خزر از اوایل امشب تا دوشنبه، خلیج فارس دوشنبه و سه‌شنبه و تنگه هرمز سه‌شنبه مواج خواهد بود.

  • افزایش یک درجه‌ای روزانه دما در تهران تا آخر هفته  

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد گاهی بارش باران و شب ابری و وزش باد در برخی ساعات رگبار و رعد و برق خواهد بود. کمینه دمای امروز صبح مهرآباد صفر و شمیرانات ۲ درجه زیر صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۱ درجه بالای صفر می رسد، دمای تهران از امروز تا آخر هفته روزانه ۱ درجه گرمتر می‌شود.

نقشینه گفت: اردبیل با دمای ۴ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

کد خبر 488569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha