مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از ۱۳ طرح و پروژه در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خبر داد.

آبخیزداری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علینقی حیدریان در آستانه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰ پروژه از این طرح‌ها در بخش آبخیزداری و سه طرح نیز در بخش بیابان‌زدایی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: بالغ‌بر ۱۱۱ هزار و ۳۷۱ میلیون ریال برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها هزینه شده، خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی از سوی صندوق توسعه ملی به پروژه‌های آبخیزداری اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین از برنامه‌ریزی برای کلنگ‌زنی یک پروژه در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی عملیات اجرایی طرح احداث سکوی تولید نهال گلدانی بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال در نهالستان شهید عموزاده سمنان آغاز و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی از تخصیص اعتبارات ۴۰ میلیارد تومانی به آبخیزداری استان در سال جاری خبر داد و افزود: با تخصیص این اعتبارات پروژه‌های متعددی در استان اجرایی شد.

حیدریان بابیان این‌که این اعتبارات در اختیار ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفت افزود: عملیات اجرایی این طرح‌ها که در ۲۴ حوزه برنامه‌ریزی‌شده بود را از هفته دولت امسال آغاز و تاکنون بخش زیادی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی از اجرای ۵ بند خاکی با حجم ۱۱۳ هزار و ۱۰۰ مترمکعب از محل این اعتبارات خبر داد و گفت: بالغ‌بر ۲۵۰ سازه سنگ و ملات و گابیون با حجم ۸۴ هزار و ۴۶۶ مترمکعب، ۱۵۰ مترمربع بندهای سبک یا چپری، ۲۲ مورد کانال بتنی با حجم یک‌هزار و ۹۴۹ مترمکعب در طرح حبله رود و...ازجمله طرح‌هایی است که در سال‌جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان‌های مختلف این استان عملیاتی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: طرح‌های این اداره کل در ۲۴ حوزه و با مساحتی بالغ‌بر ۲۴ هزار و ۶۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شد. طرح‌های آبخیزداری استان بر مبنای مطالعات انجام‌شده و اولویت‌ها و نیازهای واقعی و کارشناسی شده منطقه‌ای در چند بخش برنامه‌ریزی و عملیاتی شد.

حیدریان همچنین از انعقاد چهار فقره قرارداد کاداستر در این استان خبر داد و گفت: در قالب این قراردادها طی سال گذشته برای بیش از ۲۰۰ پلاک اراضی ملی و منابع طبیعی استان سند کاداستر صادر شد و امسال نیز تاکنون برای حدود ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی سند کاداستر اخذشده است.

کد خبر 488586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha