مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: اهداکنندگان خون برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا غربالگری می‌شوند.

اهدا خون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سیامک اسدی،  مدیرکل انتقال خون استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران، در رابطه با کاهش مراجعه کننده به مراکز انتقال خون به دلیل کروناویروس جدید، اظهار کرد: کروناویروس جدید باعث کاهش مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون استان شده که ناشی از ترس مردم در رابطه با این ویروس جدید است. در حال حاضر دخایر خون و فرآورده‌های آن پاسخ‌گوی نیاز همشهریان بوده ولی با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآوده‌های آن یک نیاز دائمی و همیشگی است، جوانان استان که دارای شرایط خوب روحی و جسمی هستند نباید از اهدای خون غفلت کنند.

وی در رابطه با غربالگری اهداکنندگان خون در زنجان، افزود: برای شناسایی مبتلایان، در بدو ورود به مراکز اهدای خون پرسشنامه‌ای در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد و سئوالاتی در این خصوص که آیا به مناطق آلوده به ویروس سفر کرده‌اند یا نه، آیا علائم سرماخوردگی، آنفلوانزا و یا مشکوک به کووید ۱۹ در آنان وجود دارد یا خیر و در بدو ورود نیز تب فرد را می‌سنجند و اگر فرد علائمی مشابه با کووید ۱۹ داشته باشد، به مدت یک ماه از اهدای خون معاف می‌شوند و پس از گذشت این مدت برای این کار دعوت می شوند.

این مسئول در رابطه با اقدامات حفاظتی اداره‌کل انتقال خون در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در استان، تصریح کرد: این اداره‌کل طبق پروتکل قبلی خود، روزانه در هر شیفت سه بار محیط را ضدعفونی می‌کردند و اکنون با توجه به شیوع پیشگیری از ویروس کرونا، کارکنان این اداره از اقلام بهداشتی و وسایل یک‌بار مصرف استفاده می‌کنند و برای خدمات‌رسانی بهتر، رعایت اصول و نکات بهداشتی کمترین ارتباط بین پرسنل و اهداکننده وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: تعداد دفعات نظافت و ضدعفونی مراکز انتقال خون به چهار بار روزانه افزایش یافته و تا پایان مهار بیماری همچنان ادامه خواهد داشت، افراد جامعه باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و برخی از کارهای غیرضروری خود را برای پیشگیری از شیوع کروناویروس به تعویق بیاندازند.

وی در ادامه بیان کرد: هر تبی ناشی از کروناویروس نبوده و ممکن است ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا باشد، کشور در زمان شیوع آنفلوانزا شرایط ثابتی داشت اما اکنون با توجه به وجود کروناویروس از بیماران تالاسمی، سرطانی‌ها و تصادفی غافل نشوند و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

کد خبر 488985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha