هنوز تا شروع به کار مجلس یازدهم و آغاز فعالیت منتخبان انتخابات دوم اسفندماه ۳ ماهی زمان باقی مانده، اما از همین امروز اختلافات بر سر ریاست مجلس یازدهم شدت و حدت گرفته است.

آقا تهرانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، اختلافاتی که در ۳ طیف «قالیبافی‌ها»، «اصولگرایان سنتی» و «پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها» در گرفته و آتش آن ظاهرا هر روز بیش از روز قبل شعله‌ور می‌شود.

مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری که در آخرین ساعات انتخابات توانست حرفش را به کرسی اصولگرایان بنشاند و سهمی بیشتر برای جبهه پایداری وارد «بهارستان» کند یکی از همان مدعیان کرسی ریاست مجلس است.

او هر چند در مصاحبه‌ای با خبرگزاری برنا می‌گوید الان وقت صحبت از ریاست نیست اما چندان هم بدش نمی‌آید وارد این میدان شود و با رقابتی که از قبل با قالیباف و حامیانش داشت، اینجا نیز حرف خود را به پیش ببرد یا دست‌کم در مقابل نشان دادن روی خوش به رییس شدن سرهنگ اصولگرا، لااقل سهمی قابل ‌توجه برای پایداری‌ها طلب کند.

آقاتهرانی درباره ریاست مجلس می‌گوید: «در واقع بعد از ورود به مجلس، هر نماینده برنامه‌های خود را اعلام می‌کند و براساس آن تصمیم گرفته می‌شود که چه کسی صلاحیت ریاست، نیابت، معاونت، کمیسیون‌ها و انتخاب کمیسیون‌های مجلس را دارد. لذا نمایندگان منتخب باید به سمت ارایه برنامه در راستای خدمت به مردم گام بردارند.»

دبیرکل جبهه پایداری که بهترین راه را تصمیم‌گیری به موقع در مورد ریاست مجلس می‌داند، گفته است: «نمایندگان بعد از ۴ سال در عمل باید نشان بدهند مجلس انقلابی با مجلس غیرانقلابی چه فرقی دارد. برخی خیلی خوب حرف می‌زنند و شعار می‌دهند اما شعار مردم را قانع و راضی نمی‌کند و می‌گویند، نتیجه شعاری که دادید چه شد؟! که در جواب هر چه بگوییم این شعاری که دادیم در سفره شماست، اما مردم می‌گویند سفره خالی جلوی من است و مشکلات اقتصادی همچنان وجود دارد و تولید، خوابیده است بنابراین بی‌خود شعار ندهیم.»

صحبت‌های آقاتهرانی اما وقتی رنگ و بوی تبلغیاتی برای کرسی ریاست می‌گیرد که از سابقه حضورش در مجلس سخن می‌گوید؛ موضوعی که حداقل در مقایسه با قالیباف و میرسلیم به عنوان نقطه قوت او تلقی می‌شود؛ چراکه آنها هیچ‌ یک سابقه حضور در مجلس را ندارند.

با این نگاه آقاتهرانی می‌گوید: «باتوجه به اینکه سابقه حضور در دو دوره مجلس شورای اسلامی را دارم، کار را بلدم و می‌دانم هم‌اکنون ورود مواردی نظیر ریاست مجلس و قول گرفتن از این و آن درست نیست. لذا در حال حاضر برنامه ۴ ساله خود را تنظیم می‌کنم. اگر از همین حالا به دنبال لابی‌گری برای اینکه این فرد را بیاوریم و دیگری را ببریم یا در پی سهم‌خواهی و سهم‌بندی در مجلس باشیم، بعد از چهارسال عملکردی برای ارایه به مردم نخواهیم داشت و همه ‌چیز خراب می‌شود.»

از آنجا که این روزها صحبت‌های قالیباف از یک‌سو و تحرکات علیرضا زاکانی از سوی دیگر رنگ و بوی بیشتری از عزم آنها برای رسیدن به کرسی ریاست دارند، در کنایه‌ای به این افراد که هنوز پای‌شان به مجلس نرسیده ادعای ریاست می‌کنند، می‌گوید: «اگر به سمت‌ سهم‌خواهی، رانت‌خواری، ویژه‌خواری در مجلس برویم، خودمان را کسی ببینیم و دیگران را داخل آدم حساب نکنیم، در نهایت خودمان ضرر می‌کنیم.»

البته دعوای میان اصولگرایان بر سر راس هرم «خانه ملت» تنها به همین افراد محدود نمی‌شود و آن طور که از بگومگوهای فضای مجازی مشخص است، لابی‌های پشت پرده برای روز موعود انتخاب رییس از همین روزها و درحاشیه مساله کرونا در حال رقم خوردن است.

کد خبر 489165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند چالوس - سام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    12 5
    قالیباف بهترین گزینه برای ریاست مجلس است
  • آرسان ایلامی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    5 8
    نمیشه همه شون رییس مچلس باشن ، حالشون خوب میشه
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    4 10
    مجلس یکدست اما غیر متخصص
  • یه کارگر IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    3 6
    جناب تهرانی حاصل ۸ سال نمایندگان امثال تو چه بوده
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    16 0
    این برداشت یا درست تر بگم تلقین شماست وگر نه همچین استنباطی از حرفای ایشون نمی شه... هر کدام از این افراد ریس مجلس بشن یه تار موشون ارزش داره به همه نماینده های طیف شما
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    15 0
    میشه لطفا بگی کجای صحبتهای آقا تهرانی نشان دهنده ریاست طلبی او بود؟ شما واقعا مرض دارید ها.
  • شاهین IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    1 0
    الان این مطلب کجاش دعوا بود اینکه همش مثبت بود واقعا چه لقمه ای می خورین که اینقدر کذاب هستین