چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

پای ویروس جدید کرونا، دیرتر از سایر کشورهای اروپایی به اسپانیا باز شد. تقریبا چند ساعت است که از گزارش مثبت شدن آزمایش اولین فوت بر اثر کووید19 در اسپانیا گذشته است. اما برخورد جالب توجه جامعه اسپانیا با این ویروس، چندان بازتابی در رسانه‌های بین‌المللی نداشته است.

مجسمه مریم مقدس

همشهری آنلاین، فاطمه عباسی: جهل، فارغ از جغرافیا، مذهب و حتی تحصیلات در زمان‌ بحران به راحتی بروز ‌پیدا ‌می‌کند. این روزها اما، که پاندمیک شدن کرونا ویروس جدید در جهان واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته حکایت خود را دارد. 

از سواستفاده محتکرین تا مانورهای نمایشی فرق مختلف، شرق و غرب جهان در حال تجربه کردن وضعیتی مشابه هستند.

چندی پیش خبر لیسیدن ضریح پیشوایان ما توجه رسانه‌های داخلی و خارجی را به خود جلب کرد.

دعای اونجلیست‌ها در جلسه کمیته کرونا در کاخ سفید

بعد از آن اما مایک پنس، معاون ترامپ و مسئول کمیته ویژه کرونا در ایالات متحده در جلسمه رسمی این کمیته دست به دعا برداشت. اقدامی که برخی رسانه‌ها همچون گلوبال ریسرچ، آن را جاهلیت آگاهانه اوانجلیست‌ها قلمداد کردند و کاخ سفید را برای ترویج این خرافه مورد انتقاد قرار دادند. خبری که چندان نیز بازتاب جهانی پیدا نکرد.

مریم عذرا از کرونا عاری است. او سلول‌های عصبی ندارد!

به گزارش هافینگتون پست، اکنون در اسپانیا برخی با پاک دانستن مجسمه مریم مقدس اقدام به بوسیدن آن می‌کنند. برخی در هراس از ابتلا به کووید19 مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند و برخی بی تفاوت نسبت به این همه‌گیری گسترده در جهان، چنین توسلات موهومی را رواج می‌دهند. این خبر واکنش‌های گسترده ای را در جامعه اسپانیا به همراه داشته است. اما تلاش برای پیدا کردن ردی از آن در رسانه‌های انگلیسی زبان و بین‌المللی بی سرانجام است. تنها عبارت La virgen está exenta de virus (مریم مقدس از ویروس عاری است.) است که در جامعه اسپانیایی زبان مورد حمایت یا انتقاد واقع می‌شود.

کد خبر 489391

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    3 0
    عالی. دیگه شورشو درآورده اند بس که اخبار منفی در مورد ایران میشه صدر اخبار دنیا... تاریح این روزا رو فراموش نخواهد کرد