مازندرانی‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا قصد میزبانی از مسافران و گردشگران را ندارند و این موضوع را از طرق مختلف اعلام کرده‌اند.

کرونا

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، باوجود مخالفت‌ها با مسافرت‌ها به مازندران،اما  برخی از هموطنان بدون توجه به وضعیت میزبان، حاضر به تعویق سفر خود نیستند و جاده‌های بسته شده را هم با تهدید و ارعاب قرار است برروی خود بگشایند.

مازندرانی ها همیشه به مهمان نوازی معروف بوده‌اند و حضور میلیونی مسافران و گردشگران به این استان به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروز و تابستان دلیلی بر این مدعاست اما شرایط خاص این روزهای مازندران که به دلیل شیوع بیماری کرونا ایجاد شده ، باعث گردید تا مازنی های مهربان در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و کنترل این بیماری خطرناک در استان ، از پذیرش مهمانان به‌ویژه در ایام نوروز پرهیز کنند.

اکنون که مسئولان نظام به‌دلیل شیوع کرونا اعلام کرده‌اند که مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال تعطیل است ، شاید باشند خانواده هایی که فکر سفر به سرشان زده باشد و در حال بستن چمدان های خود باشند که لازم است بدانند امسال مازندران مقصد خوبی برای مسافران و گردشگران نیست و بهترین تصمیم ماندن در منازل است.

مسافرت بی مسافرت

یک شهروند مازندرانی ساکن غرب استان با هشدار به کسانی که قصد سفر به این استان را دارند ، گفت :امسال به‌دلیل مشکل پیش‌آمده در مازندران کسی پذیرای مسافران و گردشگران نیست و آنها باید شرایط به وجود آمده را به درستی درک کنند.

«اسماعیل عابدینی » افزود : اگر مردم می خواهند که هر چه سریع‌تر ازبلای کرونا رهایی یابند بهترین کار ماندن در خانه است و از سفر کردن به‌ویژه به استان مازندران جدا خودداری کنند.

وی اظهار کرد : پلیس راهور باید از تردد خودروهای با پلاک غریبه در استان جلوگیری کنند و آنها را به شهرهای خود بازگرداند.

عابدینی خواستار محدودیت برای ناوگان حمل و نقل عمومی شد و بیان کرد : برخی از افراد از طریق اتوبوس ، سواری کرایه و هواپیما به مازندران سفر می‌کنند که لازم است تا مسئولان تدابیری برای این موضوع بیندیشند.

وی به استفاده از اهرم فشار برای بازگرداندن مسافران و گردشگران اشاره کرد و افزود : یکی از این راه ها محدود کردن خدمات چهارگانه آب ، برق ، گاز و تلفن در شهرک‌های مسکونی و ویلایی است تا شرایط برای ماندن دراستان سخت شود. 

این شهروند به مسئولان پیشنهاد داد تا در ورودی های مازندران عوارضی ایجاد کنند و از هر خودرویی ۵۰۰ هزار تومان بگیرند تا مسافران از آمدن به این استان صرف نظر کنند.

در خانه بمانید

یک کارشناس امور اجتماعی نیز مقابله با کرونا را نیازمند عزم ملی و همکاری دستگاه های و آحاد مردم دانست و گفت : در حال حاضر عبور از پیچ سخت کرونا اولویت نخست جامعه و کارگزاران نظام محسوب می‌شود و همه باید در این زمینه تلاش کنند.

«کامران بهرامیان » افزود : یکی از مصداق های تحقق حقوق شهروندی مسئولیت اجتماعی یا به تعبیری جامعه پذیری است و این موضوع با شیوع کرونا در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده‌است.

وی به نقش رسانه ملی در ماندن افراد در منازل خود اشاره کرد و گفت : در روزهای اخیر شاهد بودیم که رسانه ملی از یکسو مردم را از سفر کردن به شمال کشور باز می‌دارد و از سوی دیگر با پخش تیزرهایی از  آزاد راه تهران - شمال آنها را به مسافرت رفتن ترغیب می کند که  باید یک تجدید نظری در این زمینه صورت گیرد.

بهرامیان افزود : باید برای نگه‌داشتن افراد درمنازلشان برنامه داشت و صرف اینکه از آنها خواسته شود در این تعطیلات بلند مدت در خانه بمانند و سفر نکنند نمی تواند راهکار مناسبی در این زمینه باشد.

جاده بسته است

بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ، تمامی مسیرهای ورودی مازندران روی مسافران و افراد غیربومی بسته شده و در حال حاضر فقط خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی اجازه ورود از مبادی مازندران را خواهند داشت.

قرارگاه پدافند زیستی استان هم هرگونه چادرخوابی و برپایی کمپ در استان را ممنوع کرد و به شهرداران ، بخشداران ، دهیاران و سایر دست اندرکاران ذیربط هشدار داد که اجازه هیچ گونه برپایی چادر و کمپ را ندهند و در صورت مشاهده تخلف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با آنها برخورد خواهند کرد.

همچنین اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی استان مانند هتل ها ، مهمانپذیرها ، مدارس و مهمانسراها هم در هفته نخست شیوع کرونا در مازندران تعطیل شده که می‌تواند از گسترش شیوع کرونا در استان جلوگیری کید.

امکانات نداریم ، نیایید

فرماندار ویژه تنکابن  در غرب مازندران هم از مسافران و گردشگران خواست تا از سفر کردن به این استان جدا خودداری کنند، چرا که سرانه و تجهیزات درمانی جوابگوی نیاز منطقه نیست.

«سید امیر حسینی جو»افزود : این شهرستان در شرایط عادی هم با کمبود سرانه فیزیکی درمان و تجهیزات درمانی و پزشک متخصص روبه‌رو است که در شرایط ویژه این مشکل به مراتب تشدید شده و جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی اظهار کرد : با توجه به این کمبودها بسیاری از بیماران شهرستان در طول سال به مراکز استان های همجوار یا پایتخت اعزام می‌شوند و اگر هموطنان در این شرایط به مازندران و بویژه غرب استان سفر کنند ، با مخاطره جدی از لحاظ شرایط درمانی مواجه خواهند شد.

حسینی جو با تاکید از عموم هموطنان درخواست کرد تا برای حفظ جان خود و خانواده شان حسب اعلام وزارت بهداشت به هیچ عنوان تا عادی شدن شرایط به این استان سفر نکنند.

کد خبر 489899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha