دولت ایتالیا در تلاش برای زنده نگه داشتن سینماها در دوران شیوع کرونا اعلام کرد سالن‌های نمایش دست‌کم تا یک ماه دیگر می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت خود به شرط رعایت کردن موارد بهداشتی به اکران فیلم‌های سینمایی ادامه دهند.

سينماي در دوران شيوع كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، بر اساس آیین‌نامه اکران در دوران شیوع کرونا، هر تماشاگر باید یک متر با تماشاگر کناری خود فاصله داشته باشد. به این ترتیب، بین دو تماشاگر دو صندلی خالی می‌ماند و این یعنی سینماها فقط می‌توانند به اندازه یک‌سوم تعداد صندلی‌ها بلیت بفروشند. این راهکار بهداشتی-امنیتی برای سالن‌های تئاتر، کنسرت‌ها و ورزشگاه‌های فوتبال هم در نظر گرفته شده است.

به گفته ماریو لورینی (رئیس اتحادیه سینماداران ایتالیا)، از آنجا که هر صندلی دست‌کم ۶۰ سانتیمتر عرض دارد، از دو طرف دو صندلی خالی می‌ماند و با توجه به فاصله ردیف‌ها از یکدیگر، صندلی‌های جلویی و پشتی هر تماشاگر هم باید خالی باشد. به این ترتیب، تقریبا حدود ۳۰ درصد گنجایش هر سالن می‌تواند از تماشاگران میزبانی کند. این در حالی است که شاید برخی سینماداران ترجیح بدهند در دوران شیوع کرونا کلا قید نمایش فیلم را بزنند و درهای سینما را ببندند.

از سوی دیگر، هنوز معلوم نیست برای مثال اعضای یک خانواده می‌توانند در سینما کنار هم بنشینند یا آنها هم باید از آیین‌نامه اکران در دوران شیوع کرونا پیروی کنند. اتحادیه سینماداران ایتالیا در حال رایزنی با مقام‌های مسئول در دولت است تا به یک روش معین برای نمایش فیلم یا اجرای تئاتر با حضور تماشاگران برسند. دولت ایتالیا تمام مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها و مکان‌های عمومی را تعطیل کرده اما برای سالن‌های نمایش استثنا قائل شده است.

اگر شرایط شیوع کرونا در ایتالیا به همین ترتیب ادامه داشته باشد، سینماها از کاهش شدید تماشاگران یا تعطیلی سالن‌ها زیانی فراوان می‌بینند. یکی از راهکارهای موجود برای جبران بخشی از زیان این است که در دو فصل بهار و تابستان بیش از حالت عادی فیلم روی پرده برود و شرکت‌های پخش فیلم‌های خود را برای اکران در شرایط عادی کنار بگذارند.

این راهکار سال گذشته جواب داد و ایگل از شرکت‌هایی بود که از آن نتیجه گرفت. این شرکت پخش ایتالیایی که تازگی‌ها با استودیو پارامونت هالیوود قرارداد همکاری امضا کرده، سال گذشته ۳۰ فیلم روانه اکران کرد؛ رقمی که امسال با توجه به انباشته شدن فیلم‌های خوب داخلی و آمریکایی، می‌تواند بیشتر شود.

کد خبر 490164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha