یکی از پروژه های مهم شهرداری منطقه۱۶ درسال جدید احیا و بازسازی بوستان بزرگ میثاق و باغ زیتون ۶هزار و ۴۰۰متر مربعی داخل آن است که باعث افزایش سرانه فضای سبز شهروندان در این بخش از شهر تهران می شود.

بوستان میثاق

همشهری آنلاین/ رضا نیکنام: محله باغ آذری در منطقه۱۶ با جمعیت حدود ۱۳هزار نفری و دارا بودن ویژگی های خاص اجتماعی، اقتصادی و کالبدی به عنوان یکی از محله های ویژه شهر تهران شناخته می شود. وجود گودها که بازمانده کوره های آجرپزی است از یک طرف و نبود نظارت اجتماعی کافی از طرف دیگر باعث بروز انواع بزهکاری و آسیب های اجتماعی در بیش از۵۰هکتار پارک و فضای سبز شده که در این محله و اطراف آن وجود دارد. برای نمونه می توان از بوستان بزرگ میثاق و باغ زیتون این محله نام برد که پس از پایان فعالیت کوره پزخانه ها، به کانون انواع آسیب های اجتماعی و کلونی افراد معتاد و بزهکارشهر تبدیل شده و اکنون پس از گذشت چند دهه، مدیریت شهری قصد دارد این فضا را به شکل مناسب بازسازی و احیا کند.

«پیمان پور نصر» شهردار منطقه۱۶ درباره اهمیت اجرای پروژه بازسازی و احیای بوستان میثاق می گوید: «متأسفانه با وجود ویژگی کم نظیر این بوستان باعملکرد محلی و فرامحله ای، به جای اینکه این تفرجگاه عاملی برای افزایش سرزندگی و نشاط در این محدوده شود، بستری امن برای افزایش آسیب های اجتماعی از جمله تجمع مصرف کننده ها و فروشندگان موادمخدر شده که در نهایت با ایجاد ناامنی در محل باعدم استقبال ساکنان و خانواده ها برای استفاده از این فضا منجر شده است. بنابراین شهرداری منطقه قصد دارد برای همیشه آسیب های اجتماعی موجود در بوستان میثاق و باغ زیتون آن را برای همیشه پاک کند.»

وی درباره ویژگی های بارز این تفرجگاه محلی می گوید: «بوستان میثاق با وسعتی بالغ بر ۸۵هزار  و ۸۴۵متر مربع یکی از فضاهای ناب در  پهنه جنوب تهران است. البته باغ زیتون در جنوب شرقی این بوستان با وسعتی حدود ۶هزار و  ۴۰۰متر مربع از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالا در عرصه تولید «زیتون شهری» برخوردار بوده و از سوی دیگر باعث افزایش سرانه فضای سبز در این بخش از شهر تهران می شود.»
شهردار منطقه۱۶ اضافه می کند: «با وجود قدمت زیاد باغ زیتون، متأسفانه تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و تنها از سایه اندازی درختان آن برای فعالیت های غیرقانونی بهره برداری شده است؛ چرا که این باغ با توجه به تعداد زیادی از درختان و عدم وجود نور کافی به محلی امن برای حضور معتادان بدل گشته است. همچنین عدم وجود زیرساخت های مناسب برای آبیاری درختان و فضای سبز باعث کاهش باردهی درختان زیتون شده است. البته نباید بروز آسیب های زیست محیطی به این محدوده را نیز فراموش کرد.»

کد خبر 491044

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha