سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: برای شناسایی بیماران مشکوک به کرونا طرح بیماریابی فعال در سطح استان آغاز شده است.

محمدابراهیم شکیبا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدابراهیم شکیبا اظهار کرد: در این طرح کارشناسان سلامت از طریق تلفن با خانواده‌ها تماس می‌گیرند و جویای سلامت آنها می‌شوند.

او افزود: تماس با بیماران حاد زمینه‌ای همچون بیماران دیابتی، تنفسی، قلبی عروقی و کلیوی با اولویت پیگیری می‌شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه توضیح داد: در صورتی که در خانواده‌ها بیماران دارای علائم مشکوک به کرونا وجود داشته باشند، توسط کارشناسان راهنمایی خواهند شد تا در خانه بمانند و قرنطینه شوند.

شکیبا افزود: در صورتی که افرادی دارای علائم بیماری کرونا از بیماری زمینه‌ای و حاد نیز رنج ببرند این افراد به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و سلامت استان معرفی می‌شوند تا مراحل درمان را طی کرده و در صورت نیاز به بستری به بیمارستان‌ها معرفی شوند.

او گفت: ۲۰ مرکز سلامت ۱۶ ساعته برای کرمانشاه در نظر گرفته شده است. تاکنون ۱۵ مرکز فعال شده‌اند که ۳ مرکز آن در شهر کرمانشاه و بقیه در شهرستان‌ها فعالیت می‌کند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در کرمانشاه ادامه داد: در قصرشیرین بیمارستان این شهرستان کار مرکز ۱۶ ساعته سلامت را نیز به منظور غربالگری بیماران انجام می‌دهد.

شکیبا گفت: به دنبال جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز ۱۶ ساعته هستیم. بیماران براساس نوبت‌دهی و منظم به مراکز فراخوانده خواهند شد تا از ازدحام و شیوع احتمالی بیماری جلوگیری شود.

او بیان کرد: از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه‌ای ندارند تقاضا داریم که در منزل استراحت و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در کرمانشاه گفت: اکنون ۴۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ۵۰ درصد بیماران در روزهای گذشته یا مهمان از استان‌های پرخطر همچون قم داشتند و یا به این استان‌ها مسافرت کرده‌اند.

شکیبا افزود: از مردم می‌خواهیم که در این ایام نه به مسافرت بروند و نه میزبان مسافرانی از دیگر استان‌های کشور باشند.

او گفت: از مردم تقاضا داریم به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت جامعه، از برگزاری آیین‌هایی همچون جمعه و پنجشنبه آخر سال صرف نظر کنند و در ایام نوروز به دیدار اقوام خود نروند تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا عصر یکشنبه، ۱۶ اسفند ۸۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که تاکنون آزمایش کرونای ۴۴ نفر از آنان مثبت اعلام شده است. ۵ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

کد خبر 491124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha