مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و ایام پایانی سال، برخی افراد به دلایل مختلف و رسم‌های دیرینه به برپایی آتش اقدام می‌کنند و گاهی از مواد منفجره نیز در این مراسم استفاده می‌کنند.

پلیس فتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ حسین صادقی افزود: به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، پلیس فتای استان سمنان با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود شناسایی عاملان فروش مواد محترقه خطرناک و آتش‌زا در فضای مجازی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا اقدامات گسترده‌ای را در فضای سایبری به منظور تحقق "پیشگیری بهتر از درمان است" را برای شناسایی سایت، وبلاگ‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی که به انتشار مطالب در خصوص روش ساخت، تبلیغ و عرضه مواد محترقه در فضای مجازی اقدام می‌کنند، آغاز کرده است.

رئیس پلیس فتای استان سمنان در راستای ضعف در آشنایی کاربران به قانون اظهار کرد: ایجاد وب‌سایت، پروفایل در شبکه‌های اجتماعی که اقدام به خرید و فروش مواد محترقه و منفجره می‌کنند بر اساس قانون مجازات اسلامی مرتکب جرم گردیده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

این مقام سایبری سمنان افزود: فروشگاه‌های اینترنتی که این فرصت را در اختیار فروشندگان این محصولات خطرناک قرار دهند نیز آگاه باشند این عمل جرم است و برابر قانون مجازات لازم تعیین شده است.

این مقام مسئول در خصوص ایجاد درگاه‌های جعلی گفت: خریداران مواد محترقه در فضای مجازی اغلب نوجوانان و جوانان هستند و کلاهبرداران نیز با آگاهی از این موضوع به ایجاد درگاه‌های پرداخت جعلی یا فیشینگ اقدام می‌کنند و از این طریق با سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد حساب آنها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان به خانواده ها توصیه کرد خانواده‌ها همواره باید مراقب فرزندان خود و عملکرد آنها در فضای مجازی باشند و همراهی فرزندان در این فضا مورد تاکید بوده و با توجه به تبعات منفی در خصوص خرید این مواد خطرآفرین همواره مراقب عملکرد و رفتار مجازی فرزندان خود بوده و به هیچ عنوان اجازه فعالیت در این حوزه را به آنها ندهند.

سرهنگ صادقی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir در اختیار کلیه کاربران قرار داشته و با توجه به نیازمندی خود می‌توانند از محتوای کاربردی بارگذاری شده در وب سایت بهره بگیرند. ضمنا کاربران در صورت مواجهه با صفحات دارای محتوای مجرمانه می‌توانند آن را در بخش ثبت گزارش مردمی وب سایت، با ما در میان بگذارند.

کد خبر 491637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha