چین یک هواپیماهای حامل تجهیزات پزشکی شامل ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی را به همراهی از کارشناسان پزشکی به ایتالیا فرستاد تا به این کشور در مقابله با بحران ویروس کرونا کمک کند.

Chines Red Cross

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ایتالیا اکنون با ۱۵۱۱۳ مورد عفونت با ویروس کرونا و ۱۱۰۶ مورد مرگ ناشی از آن بیشترین شمار بیماران را پس از چین دارد.

یک گروه ۹ نفره پزشکی از چین پنجشنبه شب ۲۲ اسفند به همراه حدود ۳۰ تن تهجهیزات پزشکی که صلیب سرخ چین آن را تهیه کرده است، به ایتالیا رسیدند

فرانسیسکا روکا، رئیس صلیب سرخ ایتالیا گفت: «در این لحظه استرس عظیم و مشکلات بزرگ، ما از رسیدن این تجهیزات بسیار تسکین یافتیم. درست است که این کمک فقط به طور موقت نیازهای ما را برطرف می‌کند، اما هنوز مهم است.»

روکا افزود: «ما نیاز بسیاری به این ماسک‌ها داریم. ما نیاز به دستگاه‌های تنفس مصنوعی داریم که آن را دولت اهدا خواهیم کرد. این کار چین هدیه‌ای بسیار مهم برای کشور ماست.»

بیمارستان‌های ایتالیا در خطراز کار افتادن به علت شمار زیاد بیماران و کمبود تجهیزات اساسی برای مراقبت آنها هستند.

شرکای ایتالیا در اتحادیه اروپا بر خلاف چین در ابتدای این ماه درخواست رم برای کمک را رد کردند، چرا که می‌خواستند ماسک‌ها و سایر تجهیزات را برای شهروندان خودشان ذخیره کنند.

کد خبر 492381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha