مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: کارفرمایان با مرخصی کارگران دارای شرایط خاص و بیماری به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موافقت کنند.

کارگران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، اسماعیل غنیان افزود: بر اساس قانون و تمهیدات اندیشیده شده به کارگران مبتلا به ویروس کرونا غرامت دستمزد پرداخت می‌شود و اگر از کار بیکار شوند بیمه بیکاری به آن ها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر کارگری در قالب قانون کار یا تامین اجتماعی از مرخصی استعلاجی طولانی مدت که قرنطینه نیز از مصداق های استعلاجی تحت درمان محسوب می‌شود، استفاده کند در این شرایط قرارداد به حالت تعلیق درآمده و مشمول استفاده از تسهیلات صندوق و بیمه بیکاری از طریق سازمان تامین اجتماعی می‌شود.

غنیان بیان کرد: تمام مدتی که یک فرد با تایید پزشک معتمد و کمیسیون سازمان تامین اجتماعی تحت درمان باشد حقوق او تا زمانی که به کار برگردد، از طریق صندوق و بیمه بیکاری پرداخته خواهد شد.

این مسئول افزود: طبق قانون کار، زمانی که مرخصی استعلاجی ۶ روز تعیین شده فرد با گواهی میتواند از تسهیلات کار کارگاهی استفاده کند اما اگر بیشتر از ۶ روز شود دیگر امکان حضور کارگر در کارگاه نیست. بنابراین قرارداد به صورت تعلیق درآمده و حقوق و مزایای این فرد توسط سازمان تامین اجتماعی فراهم می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تاکنون شیوع ویروس کرونا در واحدهای تولیدی استان گزارش نشده است.

طبق آخرین آمار اعلامی تا ظهر جمعه ۲۳ اسفند، ۳۶۲ نفر در استان سمنان به کرونا مبتلا شده‌اند.

کد خبر 492437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha