مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان ایلام گفت: به‌تازگی ۱.۵ میلیارد ریال برای احداث موزه باستان‌شناسی ایلام اختصاص یافته است.

موزه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: استان ایلام دارای یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی است که تاکنون فقط در شهرستان دره‌شهر موزه باستان‌شناسی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به وجود آثار تاریخی متعدد در استان و اشیای تاریخی کشف شده، وجود موزه باستان‌شناسی در شهر ایلام ضروری است.

شنبه‌زاده تصریح کرد: با ابلاغ اعتبار ملی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، کار مطالعه و تهیه نقشه معماری و سازه مربوط به احداث ساختمان موزه باستان‌شناسی ایلام انجام می‌شود.

وی گفت: بر اثر کاوش‌های علمی، تجاری و یافته‌های اتفاقی، ۵ هزار قلم شیء در سالیان متمادی به مخزن این اداره‌ کل سپرده‌ شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان ایلام افزود: به سبب غنای ذخایر باستانی و تاریخی و کاوش‌های علمی و نجات‌بخشی، اشیای بسیاری وارد مخزن می‌شود از حفاری غیرمجاز و قاچاقچیان نیز اشیایی به دست می‌آید که همین مسائل ایجاد موزه باستان‌شناسی را ضروری می‌سازد.

وی ادامه داد: احداث موزه باستان‌شناسی از مطالبات مردم و مسئولان در سفر وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود.

کد خبر 492509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha