مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: برگزاری جشن‌های نوروزگاه و تشریفات جمعی مرتبط با نوروز برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا در این استان لغو شد.

نوروزگاه

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر ارجمند اظهارکرد: بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرگونه تجمع و مراسم نوروزی که موجب حضور مردم و جمعیت در یک محل باشد برای جلوگیری از شیوع ابتلا به بیماری کرونا منتفی است.

وی ادامه داد: بر این اساس تمامی رویداد فرهنگی نوروزگاه در زنجان و شهرستان‌های استان لغو می‌شود.

نمایش آیین‌ها، رسوم و سنت‌های مختلف شهرستان‌های مختلف استان و اجرای موسیقی محلی از جمله برنامه‌های جشن های نوروزگاه است. آیین نوروزگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی از نوروز ۱۳۹۵ در ایران به اجرا درمی‌آید.

پیش از این نیز بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، همه اماکن و محوطه های تاریخی و موزه‌های این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده‌است.

بر اساس اعلام  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تاکنون شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این استان به ۱۳۸ نفر رسیده است که از این تعداد ۸ تن جان باختند.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۲۳ اسفند ماه نیز اعلام کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۳ هزار و ۵۲۹ نفر رسیده است.

کد خبر 492529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha