سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: از تعداد کل نمونه‌های فرستاده شده به انستیتو پاستور از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل استان اصفهان تاکنون جواب ۴۶۹ مورد مثبت و ۲۱۲ مورد منفی بوده است.

تست کرونا

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید علیرضا مروجی بیان کرد: در بین افراد فوت شده به دلیل بیماری‌های تنفسی تا این لحظه ،نتیجه آزمایش ۴۶ مورد مثبت و ۱۷ مورد منفی اعلام شده است و پاسخ آزمایش سایر افراد هنوز نیامده است.

وی اضافه کرد: تعداد مجموع ترخیص‌ها تا امروز ۹۱۹ نفر است و به محض اعلام جواب آزمایش‌ سایر افراد، دوباره آمار به‌روز و رسمی اعلام می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: راهبرد مقابله با کرونا دیروز از مرحله دفاعی به مرحله تهاجمی وارد شد و در این زمینه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای نیروهای پایگاه‌های بسیج از روز شنبه با هدف همکاری در آموزش و اطلاع‌رسانی، ضدعفونی مراکز تجمعی، تشدید نظارت بر اصناف، پیگیری تلفنی ثبت اطلاعات جمعیت زیر پوشش در سامانه سلامت را با برنامه‌ریزی ناظران پیگیری و از محل پایگاه سلامت یا پایگاه بسیج صورت خواهند داد.

وی تشریح کرد: هر مراقب سلامت به طور میانگین ۷۰۰ خانوار زیر پوشش دارد که در ۶ روز کاری، روزانه دست‌کم ۱۱۶ خانوار را باید غربالگری کند و با کمک نیروهای بسیج برای هر مراقب ۲ نفر نیروی بسیج خواهد بود که با تقسیم کار روزانه با نزدیک به ۴۰ خط تلفن از سوی سه نفر (یک مراقب و ۲ نیروی بسیج برای هر بلوک و روزانه در مجموع ۱۱۶ تماس) می‌توان تا پایان هفته آتی ۱۰۰ درصد خانوارها را غربالگری کرد.

مروجی گفت: قرار است از این پس نیروهای حوزه بهداشت و به ویژه مراکز ۱۶ ساعته بهداشت در خط مقدم باشند تا جمعیت زیر پوشش خود را غربالگری  کنند و با شناسایی زودرس مبتلایان، هم روند درمان را تسریع و بهینه کنند و از عوارض بعدی و حتی مرگ جلوگیری کنند و هم با این کار فشار کاری بیمارستان‌ها را کاهش دهند.

کد خبر 492956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha