دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

ندا انتظامی: «لاله صبوری» برای اولین بار که با برنامه جنگ 77 به تلویزیون آمد، چنان محبوب شد که برای بازیگری که تازه به تلویزیون آمده بود، تعجب آور و انتخاب‌های بعدی او نیز متفاوت و تعجب‌برانگیز بود.

او در فیلم‌های «بگذار آفتاب برآید»،  «این زمینی‌ها»، «رستوران خانوادگی»، «دوقلو‌ها»، «فقط به‌خاطر تو»، «کمربندها را ببندیم» و «من نه منم» نقش ایفا و در مجموعه «ببخشید شما» نویسندگی را تجربه کرد. او این روزها در مجموعه «جاده در دست تعمیر است» بازی می‌کند که روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه از شبکه 2سیما پخش می‌شود.

  •  ابتدا درباره نقشتان در جاده در دست تعمیر است، صحبت کنیم.

فضای کار بیشتر مردانه است. من به همراه سحر زکریا و مریم امیرجلالی نقش سه خواهر را بازی می‌کنیم.

  •  چرا مردانه؟

داستان این مجموعه درباره نیروی انتظامی است. نمی‌شود گفت که فقط مردانه است، چرا که داستان درباره زنان هم هست. از آنجایی که تعداد شخصیت‌ها زیاد است و موضوع‌های مختلف را در برمی‌گیرد، هر کدام از شخصیت‌ها بحثی را جلو می‌برند. به نظرم مجموعه خوبی خواهد شد.

  •  بر چه اساسی این حرف را می‌زنید؟

نقش‌ها درست نوشته شده بود. به نظرم کارگردان به خوبی می‌دانسته که چه کار می‌خواهد انجام بدهد.

  •  قبلا با حسین تبریزی (کارگردان) کار کرده‌ بودید؟

از تبریزی فیلم کوتاه «شهردار» را دیدم که به نظرم معیارهای خوبی برای یک فیلم کوتاه داشت. در این مجموعه هم این معیارها وجود داشت و مجموعه ای از آدم های حرفه‌ای دورهم جمع شده‌ بودند.

  •  اگر بخواهم سه‌تا از ویژگیِ‌های این شخصیت را بگویید، به چه چیزهایی اشاره می‌کنید؟

زن زبر و زرنگ و پرشوری است؛ ویژگی خاص دیگری در او نمی‌بینم.

  •  شبیه نقش‌های قبلی که بازی کردید، نیست؟

اصلاً.

  •  پس حسابی تلاش کردید؟

شخصیت‌هایی که قبلا بازی کردم، معمولا خانم‌های تحصیل‌کرده، شیک یا مرفه بودند. اما این زن در این مجموعه اساس و خاستگاه متفاوتی دارد.  همسر راننده‌ای خطی است که به لحاظ فرم و نوع زندگی متفاوت با دیگر نقش‌هایم است که تا به حال بازی کرده‌ام. همیشه سعی کردم که نقش‌هایم شبیه هم نباشد.

لاله صبوری و سحر زکریا-عکس‌از کاوه عزیزی

  •  یعنی با یک برنامه‌ریزی خاص حرکت کردید؟

همین طور است.

  •   به چه مواردی توجه می‌کنید که نقش‌هایتان تکراری نشود؟

در گذشته فقط روی فیلم‌نامه تاکید می‌‌کردم؛ اما الان هم به کارگردان و هم به فیلم‌نامه توجه می‌کنم. انتخاب بسیار مهم است. اینکه انتخاب‌های یک بازیگر شبیه هم نباشد کار دشواری است.

  •   این از انتخاب؛ اما تلاش بازیگر در کجا قرار می‌گیرد؟

یک‌سری از کارها هست که باید ‌بازیگر انجام بدهد و یک‌سری از موارد را اضافه کند.

  •   که کار دشواری هم هست؟

بازیگر باید همواره تحقیق و مطالعه کند، در این‌صورت با دست پر به سر صحنه می‌رود. نگاه، دانش و تجربه بازیگر  مهم است. مثلا قرار است بازیگری نقش یک کارمند، یا یک خانم خانه‌دار را بازی کند. به تعداد کارمندها و خانم‌های خانه‌دار، روحیات متفاوت داریم. یک بازیگر می‌تواند این تنوع را در نقش ایجاد کند. این تنوع به مطالعه و نگاه بازیگر برمی‌گردد.

  •   در این صورت نقش تکراری نمی‌شود؟

اگر بازیگری در رفتار و منش آدم‌های اطرافش دقیق باشد، مطالعه داشته باشد و اطلاعاتش هم به‌روز باشد، این اتفاق نمی‌افتد. همه چیز به کارگردان و فیلم‌نامه مربوط نیست، بلکه به تلاش بازیگر هم مربوط است.

  •   به مجموعه جاده در دست تعمیر است برگردیم، از بازی در این نقش راضی هستید؟

با توجه به شرایط تلویزیون می‌توانم بگویم یکی از کارهای خوب خواهد شد. خصوصا اینکه بازیگرهای خوبی در این کار بازی می‌کنند. کارگردانی هم حرفه‌ای بود.

  •   بازیگر مقابل برای شما مهم است؟

خیلی مهم است. بده‌وبستانی که بازیگرها باهم دارند، در کار تاثیر میِ‌گذارد. مهم این نیست که طرف مقابل با تجربه یا حرفه‌ای باشد، اما مهم این است که به اصول بازیگری آگاه باشد. البته در این کار همه بازیگرها حرفه‌ا‌ی بودند؛ به همین دلیل است که می‌گویم که حاصل کار، چیز خوبی خواهد شد.

کد خبر 49410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز