ایتالیا روز شنبه ۲ فروردین بیشترین افزایش یک‌روزه در شمار مرگ‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ را با ۷۹۳ مورد مرگ گزارش کرد.

coronavirus Italy

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز با گزارش ۷۹۳ مورد مرگ جدید ناشی از ویروس کرونا عامل بیماری کووید-۱۹  در ایتالیا شمار کل مرگ‌های ناشی از بیماری در این کشور به ۴۸۲۵ مورد رسیده است.

این بیشترین میزان افزایش روزانه در شمار مطلق مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در ایتالیا از یک ماه پیش است که سرایت ویروس کرونا در این کشور شروع شد.

ایتالیا روز پنجشنبه گذشته از لحاظ شمار مرگ‌های ناشی از کووید- ۱۹ با پشت سر گذاشتن چین به رده اول رسیده بود.

آمار کل موارد عفونت با ویروس کرونا نیز روز شنبه با افزایشی ۱۳.۹ درصدی از ۴۷۰۲۱ مورد به ۵۳۵۷۸ مورد رسید. شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در ایتالیا از ۳۶۵۵ مورد به ۲۸۵۷ مورد رسید.

منطقه لومباردی در شمال ایتالیا که بدترین وضعیت را از لحاظ شیوع کرونا در این کشور دارد، همچنان در وضعیت بحرانی قرار دارد و تا روز شنبه ۳۰۹۵ مورد مرگ و ۲۵۵۱۵ مورد بیماری در آن رخ داده است.

آتیلیو فونتانا رئیس حکومت محلی لومباردی روز شنبه در بیانیه‌ای از کسب‌وکارها در این منطقه خواست همه فعالیت‌هایشان به جز زنجیره توزیع کالاهای اساسی را معلق کنند. فونتانا همچنین اعلام کرد همه بازارهای هفتگی باز  و نیز اغلب ادارات و محل‌های ساخت‌وساز باید تعطیل شوند.

مردم در منطقه لومباردی همچنین دیگر اجازه انجام هیچ ورزشی را در فضای بیرون حتی به طور انفرادی را نخواهند داشت.

  • معاون رئیس‌جمهور امریکا آزمایش کرونا می‌دهد

از طرف دیگر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در گزارش روزانه کاخ سفید درباره شیوع ویروس کرونا تایید کرد که آزمایش کرونای یکی از دستیاران مثبت شده است. پنس گفت قرار است او و همسرش با وجود بی‌علامت بودن آزمایش ویروس کرونا بدهنند.

به گفته نه او و نه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور با این دستیار تماس مستقیم نداشته‌اند.

  • کووید-۱۹ در سایر کشورهای اروپایی

- شمار تلفات ناشی از شیوع کرونا در بریتانیا نیز روز شنبه با افزایشی ۵۳ موردی به ۲۳۳ مورد رسید. افراد درگذشته ۴۱ تا ۹۴ سال داشتند و همگی دچار بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند.

- شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در فرانسه نیز  با افزایشی ۱۱۲ موردی به ۵۶۲ مورد رسید.

- شمار موارد عفونت‌های کروناویروس در اسپانیا نیز از ۲۵۰۰۰ مورد گذشت و شمار مرگ‌ها لز ۱۳۰۰ مورد عبور کرد.

کد خبر 494565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha