وقتی شرایط اقناعی وجود ندارد، اقدامات جدی تری از طریق قوه قهریه برای این افراد انجام شود. زیرا این افراد به نوعی خطای انسانی انجام می‌دهند و سایر شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

زالی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر زالی با بیان این خبر در گفت‌وگوی زنده با تلویزیون افزود: پیشنهاد این است که وقتی شرایط اقناعی وجود ندارد، اقدامات جدی‌تری از طریق قوه قهریه برای این افراد انجام شود. زیرا این افراد به نوعی خطای انسانی انجام می‌دهند و سایر شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: ما امروز با حضور فرمانده سپاه تهران و معاون عملیاتی قرارگاه ثارالله گشت هوایی را در تهران انجام دادیم. مردم در شهر و به‌ویژه در برخی بوستان ها نشسته و پیکنیک برگزار کرده اند.

وی با بیان اینکه تردد در سطح شهر به ویژه نقاط مرکزی و جنوبی شهر تهران و نیز در مبادی خروجی شهر  از یک ریتم غیرقابل قبولی برخوردار بود، افزود:  هر فرد میتواند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا حتی اگر سالم هم باشد، شرایط بالینی متفاوتی را تجربه کند. بنابراین مطلقا این ساده انگاری دلیلی بر شجاعت افراد نیست که فکر کنند می روند به پیک نیک و... و مبتلا نخواهند شد.

دکتر زالی اظهار داشت: این فقط مشکل برای خود فرد ایجاد نمی‌کند، بلکه وقتی ویروس را در سطح جامعه منتقل می کنید، موجب بازچرخش ویروس شده و دیگران و سایر شهروندان نیز آسیب می بینند.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: پیشنهاد ما به شهرداری این است که در بوستان هایی که امکان مقابله با ورود افراد در آن ها وجود دارد، این ممنوعیت اعمال شود. البته برخی بوستان ها فاقد مرزهای جداکننده هستند و  مردم باید رعایت کنند.

وی در خاتمه گفت: در تهران تصمیمات خوبی هم از سوی ستاد مقابله با کرونا و هم از سوی استاندار اتخاذ شده است ، اما مردم مهمترین ابزار کنشگر این موضوع هستند.

کد خبر 495224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Aa IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو و خر مثل اروپا برخورد کنید اول با کد ملی یارانه قطع بار دوم از حساب بانکی کم شود بار سوم زندان
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    بادقت وحوصله وعدم سادگى بعضى بایدازپیک ناگوارپیشگیری شود.
  • جانباز IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    جلو تهران و کرج را که در شهرستانها با پلاک تهران و کرح می چرخند را بگیرید
  • علی IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    دقیقا باید به حرف دکتر زالی برخورد شدید شه الان نزدیک به یک ماهه ما خودمونو قرنطینه خونگی کردیم دوس نداریم بریم تفریح خونه پدر مادر؟؟!!!@
  • رضا IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    عاقلانه ترین کار همین برخورد جدیده که باید عملی بشه اونا عقل درست ندارن و چاره ای برای مسئولان نگذاشتن
  • یک جانباز US ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    حال که کشورهای اروپایی مثل فرانسه و انگلیس از قوه قهریه استفاده میکنند چرا دولت استفاده نمیکند
  • رها IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    وقتی اینقدر مسافر از تهران خارج شد و مبتلا کردند و مبتلا شدند و برگشتند تهران و بهشون اجازه دادند هر جا میخوان آزادانه سفر کنند، چه توقعی امروز دارید. از سرچشمه باید بسته میشد الان سخت شده متاسفانه...
  • مهدی IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    ازاقدامات دیگر کشور ها الگو بگیرید!!