سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

مهدی مکاری*: شنبه‌ها که تئاتر تعطیل است، تالار مولوی باز است. دانشجویان و دانش‌آموختگـان، جلسات نمایشنامه‌خوانی دارند وهمراه این جلسات، کارها نقد و بررسی می‌شود.

علاوه بر جلسه نقد و بررسی نمایشنامه، کارگاه‌های آموزشی هم در مولوی برپا می‌شود.

از 7 اردیبهشت جشنواره تئاتر دانشگاهی در تالار مولوی برگزار می‌شود که به‌مدت 8 روز میزبان تئاترهای دانشجویی هستیم. در این مدت می‌توان کارهای خیلی خوبی را از دانشجویان دید. به غیراز اجراهایی که در این مدت صورت می‌گیرد، برگزاری کارگاه آموزشی از دیگر فعالیت‌های این تالار است.

اجراهای خوبی در تئاتر مولوی انجام می‌شود. تئاتر فقط در سالن‌های تئاتر شهر نیست. تئاتر در سالن‌های دیگر هم وجود دارد که کارهای خوبی هم هستند. در بحث تئاتر دانشگاهی می‌توان از دانشجویان کارهای خیلی خوبی دید که خلاق و بکر است؛  چراکه برای دانشجویان رشته تئاتر، تئاتر دغدغه است، آنها آگاهانه دست به تجربه می‌زنند و می‌خواهند تجربه‌هایی که کسب کرده‌اند را به نمایش بگذارند و تماشاگران این کارها را ببینند و قضاوت کنند.

تئاتر دانشجویی نیاز به حمایت وبرنامه‌ریزی دارد. پیش‌فروش بلیت، اعلام برنامه، نصب بیلبورد، برنامه‌‌ریزی برای اجراهای نمایش‌ها و اطلاع رسانی از جمله مواردی است که می‌تواند تئاتر دانشجویی را مطرح کند.

 تماشاگر تالار مولوی تماشاگر خاصی است. اغلب تماشاگران  این سالن دانشجو و تحصیل کرده هستند و یا دانشجویانی که دانش آموخته این رشته هستند و دغدغه آنها تئاتر است. به همین دلیل مخاطب تالار مولوی دیدن تئاتر را انتخاب می‌کند. این تالار  تماشاگر رهگذری ندارد؛ یعنی مخاطبی که به تالار مولوی می‌آید، تئاتر و دیدن تئاتر را انتخاب کرده‌است.

* مدیر تالار مولوی

کد خبر 49531

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز