سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

اگر فراخوان مزایده برای انتخاب اپراتور سوم تلفن همراه تا پایان اردیبهشت و برنده آن مهر سال‌جاری مشخص شود، امید به اصلاح شبکه تلفن همراه کشور افزایش می‌یابد

درصورت انجام این مزایده طبق برنامه ریزی انجام شده اپراتور سوم تلفن همراه کشور از زمان صدور پروانه به‌مدت 2سال فرصت دارد تا ارائه خدمات در کشور را آغاز کند.
به گزارش خبرنگارما، درصورت حضور شرکت‌های صاحب نام در این مزایده و برنده شدن چنین شرکتی بی‌شک باید کمتر از یک سال شاهد حضور ارائه دهنده دوم خدمات تلفن همراه غیردولتی در کشور و رقابتی شدن و بهبود کیفیت خدمات این شبکه در کشور باشیم.

دیروز سعید مهدیون، معاون فنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که به‌عنوان مسئول برگزاری مناقصه اپراتور سوم تلفن همراه تعیین شده است در محل این سازمان در پاسخ به این سؤال که آیا بازار خدمات تلفن همراه جاذبه‌ای برای ورود اپراتور دیگر تلفن همراه را دارد؟ گفت: هنوز نیاز داخلی پاسخ داده نشده و بازار خدمات تلفن همراه برای شرکت در مزایده اپراتور سوم برای شرکت‌های متقاضی، جاذبه دارد. به گفته وی ارائه مجوز به اپراتور سوم با هدف افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه، ارائه خدمات جدید، افزایش رقابت و به کارگیری توان داخلی انجام‌ می‌شود.

این شرکت خدمات ارتباط همراه برای مدت 15 سال فعالیت می‌کند که قابل تمدید برای دو دوره 5 ساله با تایید سازمان تنظیم مقررات است. وی از جمله تعهدات این اپراتور شامل پوشش شهرها ظرف 4 سال، پوشش جمعیتی در 4‌سال، پوشش جاده‌ای در 8 سال و کیفیت بالای خدمات را  از تعهداتی دانست که این اپراتور ملزم به رعایت آن است.

وی با تاکید بر اینکه همانند اپراتور دوم 2 سال زمان محافظت برای شروع فعالیت این اپراتور پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد:در زمان حاضر با 35 میلیون مشترک تلفن همراه در کشور که حدود 23 میلیون به اپراتور اول و 12 میلیون به اپراتور دوم تعلق دارد، پیش‌بینی می‌شود با آغاز فعالیت اپراتور سوم ضریب نفوذ تلفن همراه کشور به بیش از 90 درصد برسد.

مجری طرح اپراتور سوم تصریح کرد: شرکت‌های دولتی و اپراتورهای فعال در کشور نمی‌توانند سهامدار و مجری اپراتور سوم در کشور باشند. وی گفت: اپراتورهای اروپایی، چینی، روسی و عربی به‌صورت غیررسمی برای حضور در این مزایده اعلام آمادگی کرده‌‌اند.

کد خبر 49648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز