یش از یک ماه از ورود ویروس کرونا در زندگی مردم تهران، شمیران و لواسانات می گذرد؛ بیماری که برای کنترل شیوع آن به رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک و دستکش توصیه شده است.

نهاد مردمی شمال تهران

همشهری آنلاین / زهرا کریمی : به دلیل کمبود اقلام بهداشتی در بازار و داروخانه ها و تقاضای مردم موجب شد عده ای از شهروندان نیکوکار و خوش ذوق با یکدیگر هم پیمان شوند و خودجوش برای خشک کردن ریشه این ویروس نحس اقلام بهداشتی را تولید کنند.

تیشه به ریشه کرونا ویروس
«مهدی پونکی» عطرفروش جوان منطقه لواسان هم مغازه اش را وقف فعالیت های خیرخواهانه کرده و هم با آقایان و بانوان منطقه بانی خط تولید ماسک شده است. او پس از سفارش خرید طاقه های پارچه، نشانی یکی از کارگاه های خیاطی محله لواسان را می دهد. پونکی درباره راه اندازی خط تولید ماسک برای اهالی لواسان و رودبار قصران می گوید: «هدف ریشه کن شدن ویروس کرونا و حمایت از جان اهالی لواسان و روستانشینان است. متأسفانه امکانات بهداشتی و درمانی این مناطق محدود است و اگر ویروس به چنین منطقه هایی راه پیدا کند سخت می توان آن را از بین برد. بنابراین تصمیم جدی برای تولید ماسک و تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی گرفته شد و سایر فعالان اجتماعی هم حمایتم کردند. در نخستین خط تولید حدود 5 هزار ماسک تولید کردیم. با توجه به قابل شست وشو بودن ماسک ها هر بسته برای یک هفته یک نفر کفایت می کند. توزیع اقلام طبق برنامه است و اولویت با خانواده های محروم منطقه، کارگران و متصدیان جایگاه بنزین و بعد توزیع در منازل است.»


دست در دست برای قطع زنجیره ویروس کرونا 
فهرست بالابلندی از اقلام خریداری شده و محله هایی که باید توزیع ماسک در آنها صورت بگیرد به دوستانش می دهد و می گوید: «این فعالیت با طرح ایده سید علی متین گو، اجرایی و به مدد و یاری خیران تشکیل شد. نیکوکاران و فعالان اجتماعی در اجرای طرح به ما لبیک گفتند. کارگروه ها به فرهنگی، رسانه ای، تأمین مالی، پیگیری ورودی و خروجی های لواسان و رودبار قصران، تبلیغ درباره خرید آنلاین، گروه ضدعفونی شهر، ناظران و تولیدکنندگان دستکش و ماسک تقسیم می شوند. نوع پارچه خریداری شده از بازار با همکاری خانم کنعانی، مسئول بهداشت درمانگاه پیامبر اکرم(ص) در دستگاه های مختلف آزمایش شد و با تأیید بهداشت کار ادامه یافت. خانم ها عزیزی، علیجانی و خلیلی و آقای حاجعلی از همراهان و دلسوزان ما در این ستاد مردمی هستند.» کاسب جوان و خیر محله لواسان می گوید: «تاکنون با همکاری های محلی موفق شده ایم ماسک صورت و دستکش مورد نیاز اهالی لواسان و روستاهای اطراف را رایگان تهیه و توزیع کنیم. بی شک فعالیت های گروهی می تواند نقش مهمی در از بین بردن و قطع زنجیره ویروس کرونا داشته باشد.»

کد خبر 496840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha