دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پیش‌بینی بنده این است که گیلان از آن پیک بیماری عبور کرده است اما برای علمی‌تر شدن این موضوع باید تحقیقات آزمایشگاهی انجام شود.

منوچهر جمالی

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، منوچهر جمالی اظهارکرد: جواب قطعی در مورد اپیدمیک شدن بیماری کووید ۱۹ در گیلان وابسته به انجام تحقیقات دقیق آزمایشگاهی است.

وی افزود: برای بررسی علمی و تحقیقاتی این موضوع قرار است با تهیه و وارد کردن یکسری کیت‌های مخصوص اپیدمیک شدن کرونا در گیلان مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین از تهیه و تأمین کیت‌های آزمایشگاهی برای سنجش اپیدمیک شدن ویروس کرونا در گیلان خبر داد.

این نماینده مجلس اظهارکرد: اگر خون ۵۰ تا ۶۰ درصد جامعه آماری دارای این آنتی‌بادی باشند ما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که از پیک اصلی بیماری در استان عبور کرده‌ایم افزود: مدیریت کردن شرایط حساس گیلان با انجام چنین تحقیقاتی آسان‌تر می‌شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مدیریت اعمال شده درگیلان برای مقابله با کرونا را یکی از بهترین مدیریت‌های اعمال شده در کل کشورخواند.

وی افزود: با وجود تمام چالش‌هایی که با آن مواجه بودیم اتحاد بسیار بالایی در گیلان وجود داشت و کمبودها تا حدود زیادی برطرف شده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس عنوان کرد: وضعیت گیلان در حال حاضر بسیار خطیر است و برای مهار و مقابله گسترده با ویروس کرونا علاوه بر اتخاذ تدابیر لازم به شدت نیازمند همراهی و مشارکت مردم استان هستیم.

کد خبر 497903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha