بیش از ۱۹ هزار متر از مسیل‌های منوچهری، جاجرود، براری و سرخه‌حصار و کانال پیروزی لایروبی و پاکسازی شده تا هنگام بارش‌ در جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و جریانات حاصل از بارندگی با مشکل مواجه نشوند.

پاکسازی کانال های منطقه۱۳

همشهری آنلاین-پروانه بهرام‌نژاد: با هدف اجرای مدیریت سیلاب شهری و نگهداشت و لایروبی شبکه اصلی و فرعی و تأسیسات جانبی جمع‌آوری آبهای سطحی، بیش از ۱۹ هزار متر از مسیل‌ها و کانال‌های منطقه لایروبی و پاکسازی شده‌است. «سید مهدی صالح‌زاده» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه روزانه حجم قابل توجهی از آب‌های سطحی شرق تهران از مسیل‌ها و کانال‌های این منطقه عبور می‌کند، افزود: «این مسیل‌ها و کانال‌ها مرتب لایروبی شده و با توجه به اقدامات صورت گرفته، منطقه ۱۳ یکی از مناطق بی‌دردسر در هنگام بارندگی است.»

  • رسیدگی به ۱۱ مسیل و کانال اصلی

سیزدهمین تکه پایتخت ۴ مسیل روباز و ۷ کانال دارد که اداره مسیل‌ها و قنوات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ از ابتدای فروردین ماه امسال به وضعیت آنها رسیدگی کرده‌ است. صالح‌زاده در این‌باره گفت: «از ابتدای فرودین ماه سال جدید، با استفاده از کارگران و ماشین‌آلات و ادوات سنگین، بیش از ۱۹ هزار متر از مسیل‌های منوچهری، جاجرود، براری و سرخه‌حصار و کانال پیروزی لایروبی و پاکسازی شده تا هنگام بارش‌، این کانال‌ها و مسیل‌ها در جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و جریانات حاصل از بارندگی در این منطقه با مشکل مواجه نشوند.»

  • لطفا زباله نریزید

پتو، صندلی، لوازم پلاستیکی، سبزه عید، کاغذ و انواع زباله‌هایی که به ذهن‌تان هم نمی‌رسد هنگام پاکسازی این مسیل‌ها و کانال‌ها از آنجا بیرون آورده شده‌است. از این رو معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۳ مشارکت شهروندان در پاکیزه نگه‌داشتن محیط‌زیست و مسیل‌ها را ضروری می‌داند و ادامه‌می‌دهد: «پاکیزه نگهداشتن مسیل‌ها و کانال‌ها، به غیرتلاش بی‌وقفه کارکنان خدمات شهری، همکاری شهروندان را می‌طلبد و آنها نباید زباله‌های خود را در این مکان‌ها بریزند. چراکه هر بار پاکسازی مسیل‌ها و کانال‌ها هزینه سنگینی برای شهرداری دارد که می‌تواند صرف‌ آبادانی و زیباسازی شهر شود.»

کد خبر 498870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha