مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

رئیس کانون کارگری استان قم گفت: برای حمایت از کارگران ساختمانی در ایام شیوع بیماری کرونا، مقرر شده بود با هماهنگی وزارت کار مبلغ ۲ میلیون تومان وام به این کارگران تعلق گیرد که با گذشت یک ماه هنوز هیچ اعتباری اختصاص نیافته است.

کارگران

به گزارش همشهری آنلاین، اکبر شوکت در گفت وگو با ایسنا افزود: ۹۰ درصد کارگران ساختمانی در شرایط فعلی با توجه به تعطیلی پروژه‌های بزرگ به دلیل بیماری کرونا بیکار شده‌اند.

رئیس کانون کارگری استان قم افزود:کارگران انتظار دارند که دولت و سایر ارگان‌های دولتی از آنها حمایت کنند اما  تاکنون حمایت چندانی نشده و حتی به کارگران بیمه بیکاری نیز تعلق نگرفته است.

شوکت ادامه داد: کسانی که حقوق ثابت ماهیانه می‌گیرند، از شرمندگی کارگران بیخبرند. چه تدابیری برای بهبود وضعیت کارگران در این شرایط که اکثرا بیکار شده‌اند، اندیشیده‌اید؟

وی در خصوص شرح وضعیت گذران زندگی کارگران عنوان کرد: کارگران ساختمانی و کارگران میادین در این ایام چون در حالت اشتغال نیستند روزگار سختی را سپری می‌کنند و از سوی بانکها نیز هیچ تسهیلاتی دریافت نمیکنند.

رئیس کانون کارگری استان قم با ابراز این نکته که فقر سبب انواع آسیب‌های اجتماعی میشود، تصریح کرد: قبل از تشکیل ستادهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ستادهای مقابله با فقر تشکیل شود.

وی در خصوص کمکهای ستاد مقابله با کرونا استان قم بیان کرد: فقط از سوی فرمانداری ۱۰ هزار ماسک در اختیار کارگران ساختمانی قرار گرفت.

شوکت از خیرین درخواست کرد که با توجه به وضعیت خاص کارگران، توجه لازم را به این بخش نیز داشته باشند.

کد خبر 499147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار قم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha