رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: بر اساس بخش‌نامه صادر شده، ۱۱ صنف پرخطر تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و بقیه اصناف نیز برای فعالیت خود باید با ثبت‌نام در سایت وزارت بهداشت، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.  

اصناف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رامین صادقی، رئیس سازمان صمت استان اردبیل اظهار کرد: براساس بخشنامه‌ای که از مرکز اصناف کشور به سازمان صمت ارسال شده، صنوف به دو دسته کم‌خطر و پرخطر تقسیم شده‌اند که ۱۱ صنف جزو صنوف پرخطر هستند و تا اطلاع ثانوی فعالیت این صنوف ممنوع بوده و نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند.  

وی افزود: پاساژها و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فودها، گرمابه، سونا و استخرها، روزبازار و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، تالار پذیرایی و قهوه‌خانه و چای‌خانه‌ها جزو ۱۱ صنف پرخطر بوده و همچنان اجازه فعالیت ندارند.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: سایر صنوف که جزو دسته دوم بوده و صنوف کم‌خطر محسوب می‌شوند نیز باید برای شروع فعالیت خود در سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat. gov. ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام صنف خود اقدام کنند.  

صادقی ادامه داد: در این سامانه پروتکل‌های بهداشتی به تناسب فعالیت هر صنف قرار داده شده و اصناف باید ضمن ثبت‌نام واحد صنفی خود در این سامانه، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت را در واحدهای صنفی خود رعایت بکنند.  

وی گفت: بازرسان سازمان صمت، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی استان اردبیل از روز شنبه ۲۳ فروردین ۹۹ با مراجعه به صنوف کم‌خطری که اجازه فعالیت دارند، نسبت به بازرسی از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام خواهند کرد و در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واحد صنفی متخلف پلمب می‌شود.  

کد خبر 499870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha