اجرای طرح اصلاح موی سر افراد بی خانمان و بی پناه تحت پوشش مددسرای منطقه۱۸ با هدف ارتقای سطح بهداشت فردی و جلوگیری از بروز بیماری ها به خصوص بیماری کرونا با مشارکت پیرایشگران نیکوکار هم محله ای به اجرا درآمده است.

منطقه ۱۸

همشهری آنلاین- مریم قاسمی: اصلاح موی سر مددجویان درحالی در مددسرای منطقه۱۸ انجام می شود که ستاد مبارزه با کرونا فعالیت پیرایشگاه ها را ممنوع اعلام کرده است. به همین دلیل این اقدام با حفظ کامل موازین و اصول بهداشتی درحال انجام است تا مددجویان برای پیرایش به محل هایی که غیرمجاز فعالیت می کنند، مراجعه نکنند و از ابتلا به بیماری در امان بمانند.

در این طرح پیرایشگران نیکوکار هم محله ای با لوازم و تجهیزات بهداشتی و اقلامی همچون ماسک، دستکش، روپوش، حوله یکبار مصرف، محلول ضد عفونی کننده و... در مددسرا حاضر شده و برای اصلاح موی سر مددجویان اقدام می کنند.
مدیر مرکز رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری منطقه۱۸ با بیان اینکه در اجرای این طرح، تعدادی از پیرایشگران خیر و نیکوکار همکاری دارند، می افزاید: «لذت اجرای چنین برنامه هایی، مشارکت خودجوش و همراهی مردم نیک اندیش با مجموعه شهرداری است. وقتی این افراد به صورت گمنام در مددسراها حاضر می شوند و برای اصلاح موی سر افرادی که تحت مراقبت و درمان هستند وقت و انرژی می گذارند، از یکسو باعث افزایش امید در بین مددجویان می شوند چرا که کمک می کنند مسیر بهبودی و ترک اعتیاد مددجویان فراهم شود. از سوی دیگر این افراد از اجر و ثواب معنوی این کار در زندگی و کسب و کار خود بهره مند می شوند و این فرهنگ را درجامعه ترویج می دهند.»
«حسین هوشمند» اعلام می کند میانگین تعداد مددجویان و افرادی که به صورت شبانه روزی در تنها مددسرای ویژه آقایان منطقه۱۸ پذیرش و سرپناه امن پیدا می کنند، بین۵۷ تا ۷۰نفر متغیر است.
وی اضافه می کند: «تعداد مراجعان به مددسرا در فصول مختلف سال فرق می کند. در زمان سردی هوا و بارش برف و باران، این آمار افزایش پیدا می کند، اما در فصل تابستان شاهد کاهش نسبی مراجعان هستیم. با این حال خدمات و برنامه های حمایتی مرکز رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری منطقه در طول سال برقرار است و مددجویان از خدماتی همچون ویزیت رایگان پزشکی و مشاوره برخوردار می شوند.»
گفتنی است؛ مددسرای ۵۷تخت خوابی آقایان منطقه۱۸ در خیابان شهید نامدار، جنب پمپ گاز قرار دارد و افراد بی خانمان و در معرض آسیب به صورت رایگان در این مرکز اسکان پیدا می کنند تا فرصت و شرایط تازه ای برای بازگشت به زندگی و خانواده پیدا کنند. کارشناسان مرکز رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری منطقه۱۸ تلاش می کنند با انجام مشاوره و بهره گیری از تکنیک های روان شناسی، بستر مناسبی برای نجات و تغییر زندگی این افراد فراهم کنند.

کد خبر 500149
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha