همشهری آنلاین: دومین روز مسابقات آسیایی تکواندو با کسب سه مدال طلا توسط تکواندوکاران زن و مرد ایران به پایان رسید.

در دومین  روز این مسابقات که در شهر هنان چین در حال برگزاری است فاطمه نعمتی تکواندکار وزن 47- تیم ملی بانوان ایران موفق شد برای اولین بار در تاریخ به عنوان یک ورزش‌کار ایرانی به مدال طلای تکواندو آسیا دسب پیدا کند.

نعمتی پس از غلبه بر حریفانی از کره جنوبی، ویتنام و فیلیپین به دیدار پایانی این وزن راه پیدا کرد. وی در این مرحله موفق شد تکواندوکاری از اندونزی را با نتیجه 2 برصفر شکست داده و صاحب مدال طلا شود.

در رقابت های امروز (یکشنبه 8 اردیبهش) سهیلا سیاحی نیز در وزن 72+ کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود.
 
دو طلا برای باقری و رجلی
امروز همچنین محمد باقری و کورش رجلی هم بسیار خیره‌کننده ظاهر شدند و دو طلای اوزان 67- و 84- را برای کاروان کشورمان به ارمغان آوردند.

در وزن 67- کیلوگرم محمد باقری معتمد که حریفانی از قطر، پاکستان و افغانستان را شکست داده بود در بازی نهایی با نتیجه 2 بر صفر تکواندو کاری از اردن را شکست داد و به مدال طلا این وزن دست یافت.

کوروش رجلی نیز که حریفانی از کره جنوبی، سوریه و فیلپین را برای رسیدن به بازی نهایی وزن 84- کیلوگرم شکست داده بود در این مرحله حریفی از چین تایپه را با نتیجه 4 بر یک از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست پیدا کرد. رجلی سال گذشته هم قهرمان آسیا شده بود. در والین روز این مسابقات نصرآزادانی در وزن 72- به مدال طلا دست پیداکرد و رضا نادریان در وزن 62- به مدال نقره رسید. [بیشتر]

در ادامه‌ی دیدارهای مسابقات قهرمانی آسیا سوسن حاجی‌پور در وزن 59- کیلوگرم، فرزاد عبداللهی در وزن 78- کیلوگرم و روح الله شکوری در وزن 54- کیلوگرم با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 50108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز