وزیر آموزش و پرورش درباره زمان امتحانات نهایی و کنکور گفت: ما اردیبهشت را برای مرور درس‌ها و جمع‌بندی‌ درنظر می‌گیریم و بعد از پایان اردیبهشت، سه هفته برای برگزاری امتحانات نهایی نیاز داریم که تا هفته سوم خرداد طول می‌کشد. بعد از آن نیازمند سه هفته زمان برای آمادگی شرکت در کنکور هستیم و سازمان سنجش می‌تواند دهه سوم تیر برای برگزاری کنکور آماده شود.

محسن حاجي ميرزايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره وضعیت آموزشی دانش‌آموزان در ایام کرونایی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: تا قبل از تعطیلی مدارس، ۷۰ تا ۷۵ درصد محتوای دروس به صورت حضوری تدریس شده بود. در مدت تعطیلی اخیر هم اقداماتی انجام شده است. ما از طریق  شبکه شاد یک ارزیابی از آموخته های بچه ها  داریم و سپس ادامه محتوای آموزشی را از طریق شبکه شاد تدریس کرده و به پایان می بریم.

وی افزود: کار در شبکه شاد را در روز نیمه شعبان و از دوره ابتدایی آغاز کردیم و از دو روز گذشته با ثبت عضویت در دوره متوسطه ادامه دادیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹ و نیم میلیون نفر، ۱۱۲ هزار مدیر و ۵۰۰ هزار معلم در سامانه شروع بکار کرده اند، گفت: شبکه شاد هفت میلیون کاربر فعال در طول روز دارد و ۱.۷ میلیون گروه درسی تشکیل شده است. تا کنون هم ۹۶ میلیون فایل و بیش از  ۲۳۴ میلیون پیام مبادله شده است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: این فایل ها همه در محیط امن و ایزوله بین معلم و دانش‌آموز مبادله می شود و حتی امکان ارتباط دانش‌آموزان با همدیگر وجود ندارد و منحصرا بین معلم و دانش‌آموزان است.

وی درباره نگرانی اولیاء مبنی بر ارزیابی پایانی دانش‌آموزان و کیفیت آموزش، تصریح کرد: ما به عنوان متولی امر آموزش جامعه مسئول هستیم که آموزش را در دسترس همه قر ار داده و از انتقال مفاهیم اطمینان یابیم. در این روش تمرکز بیشتری داریم و از مدیر مدرسه تا سطح استان، در جریان محتوای آموزش داده شده و روند پیشبرد آن قرار دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درباره نحوه برگزاری آزمون ها، تابع سیاست های وزارت بهداشت هستیم، ادامه داد: اگر در پایان دوره آموزشی مجال این باشد که با رعایت پروتکل ها آزمون ها را حضوری برگزار کنیم حتما این کار را انجام می‌دهیم و اولویت ما برگزاری حضوری امتحان هاست. معلم ها پنج ماه اول سال با دانش‌آموزان کار کرده اند و آنها سهم قابل توجهی در ارزیابی ها دارند.

وی درباره ساعات شروع کلاس ها در شبکه شاد نیز گفت: ترجیح ما این بوده که کلاس ها در ساعات معینی برگزار شود اما لازم است تغییراتی داده شود. برخی چند فرزند دارند و امکان استفاده همه از یک گوشی به طور همزمان وجود ندارد. امکان نوسانات و تغییر ساعات را داریم، فقط باید در ابتدا همه به عضویت شبکه شاد دربیاند و عملیات آموزشی آغاز شود و بعد متناسب با اطلاعات دقیق به دست آمده، تغییرات را اعمال کنیم.

حاجی‌میرزایی در پاسخ به اینکه مزیت شبکه شاد نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر که تا کنون به صورت پراکنده مورد استفاده قرار می گرفت چیست؟ افزود: ما اشرافی بر آن بسترها نداشتیم و نمی‌دانستیم محتوا چقدر و چگونه آموزش داده شده است؛ اما با این اپلیکیشن اختصاصی امکان دریافت اطلاعات و تحلیل آنها را داریم. ضمن آنکه در آینده هم ممکن است با وضعیت های غیرمترقبه ای روبرو شویم، حتی احتمال بازگشت کرونا هم هست و باید آمادگی داشته باشیم که بلافاصله ادامه آموزش را به شبکه شاد منتقل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا امکان ذخیره فایل ها در شبکه شاد وجود دارد؟ اظهار کرد: قطعا امکان ذخیره وجود دارد و ما هم برای نظارت و ارزیابی دسترسی هایی داریم. معلمان در درجه اول مسئول هستند که سال تحصیلی را به اتمام برسانند حالا حادثه ای پیش آمده و سرکلاس نمی توانند بروند. اما کارشان که تمام نشده است. معلم ها با غیرت و علاقه مندی به میدان آمدند و وظیفه ما بود امکاناتی فراهم کنیم که این کار را آسانتر و ایمن تر ادامه دهند.

وی افزود: ضمن آنکه برای آینده این سامانه هم پیش بینی هایی شده که معلمین می توانند تدریس خود را با دیگر معلمان و دانش‌آموزان به اشتراک بگذارند و در معرض دید دیگران قرار دهند که از حیث شناسایی معلمان خلاق هم خوب است و می تواند مزیت اقتصادی هم داشته باشد و فرصت هایی را برای آنها ایجاد کند.

حاجی‌میرزایی در پاسخ به اینکه در برخی استان‌ها که ممکن است وضعیت سفید داشته باشند، امکان بازگشایی مدارس وجود دارد؟ و آیا در صورت وقوع، این اتفاق باعث بی نظمی و ناهمگونی نمی‌شود؟ گفت: اشکالات زیادی وجود دارد که این کار را منطقه‌ای انجام دهیم. ۳۰ درصد معلمان ما در تردد بین مناطق هستند و این ترددها نگرانی ها را تشدید می‌کند. در هر منطقه ای که بخواهیم مدرسه ها را باز کنیم باید پروتکل‌های وزارت بهداشت را رعایت کنیم. لااقل باید یک متر فاصله بین بچه ها باشد و بسیاری مدارس ما امکان یک متر فاصله بین دانش‌آموزان را ندارند.

وی با اشاره به برخی تحقیقات گفت: تعطیلی مدارس تا ۱۲ درصد در فاصله گیری اجتماعی موثر است و دانش‌آموزان، میزان تردد را تا ۲۵ درصد افزایش می دهند. در تمام دنیا واحدهای آموزشی اولین جایی هستند که تعطیل و آخرین جایی هستند که باز می‌شوند. تبعات ناشی از اقتصاد سخت‌تر قابل جبران است؛ اما تبعات آموزش را از طریق آموزش مجازی جایگزین می‌کنیم و این اقدام می‌تواند تا حدی نگرانی ها را برطرف کند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه پس به نظر می‌رسد مدارس باز نشوند؟ تصریح کرد: وزارت بهداشت اعلام کرده مدارس تا اطلاع ثانوی باید بسته باشند. هر زمان بگویند ما این کار را انجام می دهیم ولی در مجموع تابع سیاست‌های وزارت بهداشت هستیم.

حاجی‌میرزایی درباره بلاتکلیفی دانش‌آموزان کنکوری نیز توضیح داد و گفت: وضعیت دانش‌آموزان پایه دوازدهم اهمیت ویژه‌ای دارد و همه دانش‌آموزان پایه دوازدهم می دانند که معمولا بخش عظیمی از محتوا تا ۹۰ درصد قبل از عید آن تمام می شود و شروع سال جدید با مرور درس ها و تقویت یادگیری ها همراه است.

وی ادامه داد: ما اردیبهشت را برای مرور درس‌ها و جمع بندی‌ها درنظر می‌گیریم و بعد از پایان اردیبهشت، سه هفته برای برگزاری امتحانات نهایی نیاز داریم که تا هفته سوم خرداد طول می کشد و پایان دوره امتحانات نهایی خواهد بود. بعد از آن نیازمند سه هفته زمان برای آمادگی شرکت در کنکور هستیم. بنابراین سازمان سنجش می تواند دهه سوم تیرماه برای برگزاری کنکور آماده شود. اگر اتفاقات پیش بینی نشده ای رخ ندهد احتمالا زمانبندی ما اینگونه است.

وزیر آموزش و پرورش درباره چگونگی برگزاری امتحانات نهایی نیز گفت: می توانیم سالن های بزرگتری را اختصاص و فاصله را رعایت و هر پروتکلی مورد نیاز باشد برای آزمون حضوری اجرا کنیم. تاکید ما برگزاری حضوری امتحانات نهایی است. در نهایت اگر پروتکل ها اجازه برگزاری آزمون ها را ندهد ما به روش های دیگری هم فکر می کنیم.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر درروز به شبکه شاد می پیوندند و نشان می‌دهد سیستم دارد خوب کار می‌کند، اظهار کرد: شماره تماسی اعلام کردیم که اگر مشکلی وجود داشت مردم تماس بگیرند و مشکلشان را حل کنند. نواقص نیز به تدریج برطرف شده است. جامعه ما بیش از صد سال است که عادت کرده تا کلاس ها حضوری باشند؛ اما اکنون به فضای دیگری کشیده شده ایم و اضطراب داریم که طبیعی است و امیدواریم به تدریج و با مدارا و حوصله مردم مشکلات حل شود.

حاجی‌میرزایی افزود: تیم فنی با افراد متخصص و مجرب حضور دارند و اطمینان داده اند که مشکلات فنی را حل می کنند. به ما اطمینان داده شده که بارگذاری فایل ها در شبکه شاد از سامانه های خارجی سریعتر است. هیچ اپلیکیشن داخلی نیست که این مقدار کاربر داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره امنیت شبکه شاد گفت: اطمینان می‌دهم که امنیت اطلاعات خانواده ها برای ما فوق العاده اهمیت داشته و داشتن شبکه اختصاصی ایجاد امنیت برای همین فضا است. مجموعه اطلاعات در بانک اطلاعاتی خود آموزش و پرورش قرار دارد و در اختیار کسان دیگری قرار نمی‌گیرد و امنیت اطلاعات تضمین شده است.

وی درباره هزینه اینترنت برای دانش‌آموزان اظهار کرد: ما در ستاد عالی مدیریت کرونا طرح موضوع کرده ایم که چون جایگزین آموزش رسمی است باید اینترنتش رایگان باشد. مصوبه ای هم داشته ایم و در راستای فراهم کردن امکانات و منابع مورد نیاز هستیم تا این امر محقق شود.

حاجی‌میرزایی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه راضی نیستیم اختلالی در زندگی و یادگیری پیش بیاید و زیر این بار سنگین رفته ایم که به خانواده ها اطمینان بدهیم، گفت: خودمان را مسئول آموزش می دانیم. هرکه می‌تواند برنامه را نصب کند و آنها که نمی‌توانند باید به روش های دیگری برایشان فکر کنیم. هنوز اطلاعات دقیقی نداریم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، اولویت اول ما شبکه شاد است؛ اما اگر جایی این امکان فراهم نشود نیازمند برگزاری حضوری یا استفاده از تلویزیون های محلی و تولید بسته های یادگیری در مناطق دور و محرومتر هستیم.

وی افزود: مدیران به عنوان کسانی که مسئول کنترل اطلاعات دانش‌آموزان هستند به شبکه بپیوندند و این ارزیابی را انجام دهند. بعد از آنکه اطلاعات لازم را به تفکیک مدرسه به دست آوردیم باید برای مناطقی که اینترنت ندارند آموزش را با راهکارهای دیگری جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل مالی برخی خانواده ها و نداشتن چند گوشی همراه در خانه گفت: هر نوع اقدامی مستلزم اطلاعات دقیقتر است. هنوز نمیدانیم چه حجمی از افراد ممکن است با مشکل مواجه باشند. با مشخص شدن اطلاعات دقیقتر تدبیر خواهیم کرد و به راهکارهای دیگر فکر می کنیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: در شرایط فعلی ما چاره دیگری نداریم. قطعا این کار مشکلات و مسائلی خواهد داشت و هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد. همه تلاش ما این است که بهترین کیفیت را داشته باشد، اما ممکن است کاستی هایی نیز داشته باشد.

وی درباره مشکلات استفاده همزمان از شبکه شاد در خانواده هایی با چند دانش‌آموز در یک خانه گفت: این امکان وجود دارد که متناسب با اطلاعاتی که از مناطق می‌گیریم دانش‌آموزان را در دو نوبت صبح و بعدازظهر توزیع کنیم که بچه ها بتوانند با مشکل کمتر در کلاس ها حضور پیدا کنند.

حاجی‌میرزایی درباره فعالیت های پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان نیز گفت: از امکانات حضور محروم شده ایم اما این ابزار در یکسری کارها قابلیتهای بهتری نسبت به روش‌های حضوری دارد. روی همین سامانه کانالی را برای معاونت پرورشی پیش بینی کرده ایم. برای انجمن اولیاء و مربیان هم کانالی را درنظر گرفته ایم. والدین درگیر آموزش بچه ها شده اند و تعاملی بین مدرسه و خانواده برقرار شده است. روی این کانال آموزش مهارت های مناسب برای والدین پیش بینی کرده ایم.

وی با بیان اینکه کانالی هم برای معاونت تربیت بدنی درنظر گرفته شده است، ادامه داد: در حال تمرین و بازسازی کلاس های حضوری هستیم. ما یک جشنواره رشد با دهها هزار فیلم داریم که می تواند به عنوان ذخیره در اختیار معلمان قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:  این حجم از جمعیت در یک اپلیکیشن اختصاصی و سامانه ملی یک دستاورد بزرگ است و امکانی برای همه کسانی است که به مقوله آموزش و تربیت جامعه اهمیت می دهند و اهتمام دارند.

کد خبر 502530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 110
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    115 5
    چه وزیری!!!بله تو اردیبهشت جمع بندی میکنیم دو سه هفته هم امتحان نهایی بعدم کنکور چ خوش خیال...!!! اصلا خرداد کنکورم بگیرین.
  • مهناز IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    ینی چی هفته ی سوم تیر ماه کنکوره؟دو ماه همه جا تعطیل بود ن موسسه ی کنکوری بود ن مدرسه واقعا اصن آمادگیه ما براتون مهم هس؟
    • سمیه IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      42 19
      بابا یکم به فکر ما باشید نه کلاس کنکوری هست نه رفع اشکالی هست !!یکم زمان بدین بتونیم خودمونو واسه کنکور آماده کنیم چرا فکر میکنید آموزشای لازم داره انجام میشه و ما هیچ مشکلی نداریمو با یک هفته تاخیر در زمان برگزاری کنکور به راحتی میتونیم کنکور بدیم ؟؟؟
  • فاطمه AE ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    چیکار کنیم اخه . اگه میخواین مدارس تعطیل باشه چرا باید امتحانات حضوری باشه آخه ما اصلا هیچی تو این آموزش های مجازی یاد نمی‌گیریم . اگه به تعطیله که نباید امتحانات حضوری باشه
  • علیرضا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    134 9
    واقعا متاسفم برای آموزش و پرورش و آموزش عالی که میخوام یه نسل یلخی رو وارد دانشگاه ها کنن آخه آمادگیه ما کنکوریا برای شما مهم نیست؟ خوبه یه کم فکر کنید بعد تصمیم بگیرین خجالت بکشین باو
  • M IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    60 10
    جناب وزیر حالتون خوبه؟؟؟؟ خودتون میفهمین دارین چی میگین؟؟ انگار خوابین
  • حامد IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    51 5
    یعنی چی هفته سوم؟؟؟
  • فرشته IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    49 7
    وای تروخدا کنکورو تو مرداد برگزارکنید ما هیچی نخوندیم .خواهش میکنم
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    53 12
    آقای وزیر وقتی این همه کار کردید و بچه ها هیچی یاد نگرفتن به چه درد میخوره امتحانات نباید حضدری باشه و معلم ها همان نمراتی که داریم را برایمان در کتبی پایانی ثبت کنن اگه واقعا جان دانش آموزان برایتان حائز اهمیت است
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      22 6
      بلههه
  • امیرمحمد IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    38 11
    عجب دنیای ایده آلی دارید شما. کاش منم توی دنیای شما بودم.دیروز ۹۰درصد پیشروی داشتیم ؛ امروز مرور میکنیم و فردا کنکور می‌دیم ، عالیهههه!! آموزش مجازی؟ دقیقا درباره کدوم "آموزش"حرف میزنید؟!
  • FR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    52 12
    اولآ این اپ شاد فعلا برای همه قابل استفاده نیست پس چطوری این قدر روش حساب کردین برای امتحان نهایی وکنکور بعدقبل از این توی این دو ماه خیلی از معلمها معلوم نیست منتظر چی بودن فقط گروه زده بودن صبح یه صبح بخیر شبم یه شب بخیرمیدادن وتمام حالا چه طوری عقب افتاده گی ها رو اونم با فضای مجازی نیم بند جبران کنن .ابن وسط فقط بچه های کنکوری ضرر کردن اگه میشه یه فکری بکنند که فقط دانش آموزان پایه دوازدهم برن مدرسه یا یه فکر بهتر از این تصمیم های الا بختکی.
    • رومینا IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      1 2
      ای ول
  • رکسان IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    25 14
    توروخدا بیا کنکورو اردیبهشت بگیر بعد سه ماه تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها امادگیه دانش عاموزا سقف آسمون و پاره کرده
  • Hasti NL ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    33 14
    اسفند و دو هفته از فروردین کلا تعطیل بوده و کل اردیبهشت هم میخان با سامانه ی شاد درسها رو بدن و میگن ک ۹۰ درصد درسها داده شده و سالهای قبل عملا بعد عید کاری نمیکردن ...حالا این بماند چطوری سالهای قبل بدون هیچ مشکلی کنکور تیر ماه برگزار میشده حالا با این همه تعطیلات فقط ۱۰ روز اضافه میشه ب تایم عقب افتادن کنکور پس سالهای پیش بچه ها الکی اسفند و فروردین و اردیبهشت میرفتن کلاس و مدرسه ...چون اینجوری ک میگین درسها جمع شده بوده دیگه واقعا خیلی مضحکه این همه تعطیلات و برگزار نشدن مدارس و کلاس کنکور هیچ تاثیری رو اموزش بچه ها نداره و همه چی خوش و خرم با بهترین سیستم اموزشی
  • مرجان IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    64 9
    ما هیچی یاد نگرفتیم
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    49 17
    الانم معلما پدر دانش اموزا رو در آوردن اینقدر امتحان میگیرن ،،از استرس بچه هامون دارن دیونه میشن
  • نرگس IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    50 8
    آخه ما بدبختها اگه تو اسفند می رفتیم مدرسه الان این چندماه کامل واسه کنکور میخوندیم وقتی شما همه ی وقت مارا بااین مجازی گرفتین انتظار هم دارین به موقع هم کنکور بگیرین هم امتحان نهایی این دیگه چه شگردیه اه ما از همه کنکوریا بدبخت تر شدیم
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    33 13
    آقای وزیر محترم شما اصلا ما کنکوریا رو درک نمیکنین ،اون معلمایی که اومدن گفتن ما کتابو تموم کردیم فقط در حد حرف چون ما از این کلاسای مجازی متوجه صحبت معلم نمیشه به خصوص ریاضی بعد شما میگین کنکور ونهایی بدیم تازه اونم حضوری
  • نگین IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    29 8
    اگ بچه خودتم کنکور داشت همینو میگفتی؟بچه خودتو بزار جا ی کنکوری تا بفهمی وقتی همه موسسات و همه جا بستن!بفهمی وقتی ازمون حضوری ندی ینی چی!ینی کلا عقب میفتی!اینو بفهمین لطفاااا
  • هر چی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    27 17
    چرا چرت میگید آقا اصلا درست باید تا آخر اسفند تمام درس ها تموم میشد بعدش دوره ولی در شرایط سال های گذشته آقا منطقی باشید کرونا هیچی ما تهرانیا حداقل یک ماه برای آلودگی هوا تعطیل بودیم . با این حساب معلمامون خ زود اردیبهشت وسطاش تموم میکردن نه با این وضع چرا یه بار میگید کلاس داریم ۴ تا ۶ هفته بعد الان میگید رسماً کنکور عقب نمیافته یه هفته چش گاوه اگر اینقدری که دنبال این بودم کنکور عقب بیفته درس خونده بودم الان وضعم خ بهتر بود
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    23 20
    سلام آقای وزیر خیلی خسته نباشید میفرمایید اردیبهشت برای دوره ی درسها می‌باشد ولی ما هنوز دوفصل از ریاضی ،سه فصل از علوم چیه پرس از مطالعات و دودرس از قرآن کلاس نهم را تمام نکردیم بنظر شما میشه دانش آموزان امتحان بدهند؟
  • Zahra IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    20 15
    خیلی مسخرس آدم ما هیچی یاد نگرفتیم
  • آرزو IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    21 20
    خدا لعنت کنه اونا که گفته امتحانات نهایی امسال به صورت حضوری بدیم
  • عرفان IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    28 14
    بابا یعنی چی اصلا ما کلاس نداشتیم کلاس غیر حضوری هم چرته این چه وزیریه باید واسه ما کلاس بزارن این طوری کنکور نمیشه یا حداقل کنکور و ببرن شهریور تو تیر واسه ما کلاس بزارن
  • بدبخت IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    21 2
    #وزارت_کشک
  • زهرا IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    21 15
    خیلی لطف کردید ۱ هفته وفت دادید از سرمونم زیاده
  • Milivana AE ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    29 20
    اصن مگ کرونا تموم شده ک اینا دارن زمان تعیین میکنن تا زمانی ک کرونا کامل برطرف نشه من و خیلی از دوستان همشهریم ن امتحان نهایی میدیم و ن کنکور،، سلامتی از هرچیزی مهمتره حتی کنکور
  • زهرا IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    38 12
    مرسی واقعا مدرسه ما تا حالا یه درس رو هم از طریق مجازی نخوندیم حدود ۴۰ درصد کتابا هم موندن واقعا نمیدونم این آموزش انلاین هارو کی دریافت کرده از هر دانش آموزی میپرسیم میگه نه استفاده نکردم ! اگ یه ذره هم به فکر ما دانش آموزان کنکوری بودید بد نمیشد! هر روز هم یه تصمیم جدید.... دیگه استرس کنکور واسه ما بسه هر روز ی خبر جدید...
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    29 11
    خودتونم قبول دارید ک تدریس مجازی حضوری نمیشه بعد چطور انقدر فشار رو تو دوماه تحمل کنیم؟! نمیدونیم دعا کنیم بیماری بره یا نره.. واقعا ک..
  • ایوب IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    26 9
    چیکار کنیم اخه . اگه میخواین مدارس تعطیل باشه چرا باید امتحانات حضوری باشه آخه ما اصلا هیچی تو این آموزش های مجازی یاد نمی‌گیریم . اگه به تعطیله که نباید امتحانات حضوری باشه این دیگه چه جور عدالتی واقعا واسه آقای حاجی میرزایی با این تصمیماتش متأسفم
  • ایوب IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    21 16
    چرا باید امتحانات حضوری باشه آخه ما اصلا هیچی تو این آموزش های مجازی یاد نمی‌گیریم . اگه به تعطیله که نباید امتحانات حضوری باشه این دیگه چه جور عدالتی هست واقعا واسه آقای حاجی میرزای با این تصمیم هاش متاسفم
  • احمد IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    25 10
    جناب وزیر شما ک قبلا میگفتین تا عید 75درصد مطالب هر سال تدریس میشه (ک البته نمیشه)حالا چی شده میگین 90درصد اصلا بحثو خیلی عوض کردین و حرفی از اموزش حضوری در مدارس نیست و کلا میخواین دلخواه خودتون یه طور ی جمش کنید. واقعا ک جناب وزیر وزرا!!!
  • رقیه IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    9 7
    لطفابه برنامه ی شاد رسیدگی شودچون سوالات وپیام های کلاسی رودرمدت زمان زیادی ب ما می‌رساند برخی هم ازازمون هایی که درکلاس های مجازی برگزارمیشود عقب می‌مانند وباعث دریافت نگری ی منفی ازجانب دبیرمیشود باتشکر
  • فاطمه IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    8 14
    آقای وزیر! ای کاش فرزند خودت هم کنکوری بود،اونموقع حال ما کنکوری ها رو میفهمیدی. وقتی نه مدرسه ای هست و نه کلاس کنکوری با کدوم آمادگی بریم کنکور!
  • رها IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    14 0
    آقای محترم یکم چشماتون روبازکنید ببیند چه وضعی هست اصلا تدریس فضای مجازی هیچی مفهم نیست همه چی ماننده چکیده نویسی میمونه بعدمیخواین ازطیق این برنامه ی مزخرف شادتدریس بشه بعدش بدبخت ترازما کنکوری ها که قراره برن دراین مدت زمان کم آماده بشن تاکنکوربدن وقبول بشن اقایکم فکرکنید بعدتصمیم بگیرید
  • یونس کیوانلو IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    11 0
    آقای وزیر میشه من حرفم اینه که تیر امتحان نهایی باشه. مرداد وسط هاش کنکور
  • sarena IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    11 6
    ترو خدااا تکرار پایه کنید خواهش میکنم ترو خداااااااااااا
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    21 2
    این جناب وزیر فعلا زوق کرده که شبکه مجازیش راه بیفته هرچند فکر میکنم بهرهش بیشتر از حضور در مدرسه خواهد بود ولی جناب وزیر هزینه خرید گوشی و اینترنت رو کی میخواد بده فعلا که جیب سیم کارت فروش و گوشی فروشها و مخابرات رو پر کردین ما نداریم داداش
  • محمد IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    13 0
    آقای وزیر از عملکردتون اصلا راضی نیستیم؛ با این همه تعطیلی مدارس و کیفیت پایین آموزش از طریق تلویزیون انگار ن انگار که اصلا اتفاقی افتاده و میخواین باز هم امتحانات نهایی در خردادماه برگزار بشه؛ به خدا میسپاریمتون؛ با احترام محمد شاکری
  • علی IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    12 2
    یعنی چی حضوری برگذار میکنید امتحاناتو جون ما اصلا براتون مهم نیست اگه راست میگی دست بچه خودتو بگیر بذار سر جلسه امتحان بعدشم ما هیچ چیز از این اموزش های مضخرف هیچیز نفهمیدیم اه اه
  • Nastaran IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    9 0
    لطفا فکر بچه های شهرستانیم بکنین خیلی از بچه ها به آموزش مجازی دسترسی ندارن خیلی از درسا عقبه بعد کنکور سرجاشه ؟؟ این یعنی مدیونی به یه نسل و خانواده و نسل های اینده
  • Fateme IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    4 2
    واقعا واسه مملکتم با وجود این همه مسؤل بی درک و جوگیر متاسفم
  • Mahdiyeh IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    9 1
    آینده ما به کنکور وابسته است، ولی اینده ما اصلا واسه شما اهمیتی نداره که سه ماه تعطیلی رو تو یه هفته جمع میکنین! کدوم اموزش مجازی!؟ خودمون هم بلدیم از رو کتاب بخونیم رد شیم
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    7 2
    چرا اینقدر اعتماد به نفستون بالاست چطوری انتظار دارید حضوری امتحان بدیم اگه جون دانش اموز براتون مهم بود این تصمیم نمیگرفتید باتوجه به نمرات نوبت اول نمرات نوبت دوم ثبت کنن خیلی بهتره حق کس هم ضایع نمیشه
  • هدیه IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    11 3
    ببخشید ولی ما نمی تونیم بیایم امتحان بدیم ولی بچه های دیگه بشینن خونه بخورن و بخوابن اگه اونجوری حق ندارین شیشمی ها رو زیر سیبیلی رد کنید ببنید اقای وزیر عزیز شما خودتون اگه بچه داشته باشین میزارین بره در مقابل مرگ ۹۹ درصدی
  • Sara IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    6 2
    آموزش مجازی و تلویزیونی تو سر ما بخوره نه شما با ما همکاری میکنین نه معلماتون اخه چطوری امتحان حضوری بدیم اگه شما جای ما بودین میتونستین تو این شرایط درس بخونین نه خدایی میتونین؟
    • طاهره IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      0 0
      واقعا گل گفتی نمرات ترم اول رو واسه ترم دوم بذارن’
  • M IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    8 0
    واقعا این چه وضعشه که میخوایین امتحانات نهایی و کنکورو ب این زودی برگزار کنین اینجا کسی ضرر نکرده جز ما کنکوریا ک تموم وقتمون صرف اموزش مجازی شده و نتونستیم درس بخونیم دو ماهه مدرسه ها تعطیله و ما هنوز با درسایی ک تو فضای مجازی دادن ور میریم اگ کنکور تو مرداد ماه باشه خیلی بهتره هم ما میتونیم درس بخونیم هم وضعیت از نظر مریضی بهتر میشه!!!!
  • دانش آموز AE ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    6 0
    آموزش مجازی واقعا... چی هست؟ حداقل کاری که باید بکنید اینکه سطح کنکور و امتحانات رو پایین بیارید. چرا هیچوقت به حرف دانش آموز ها و خانواده ها گوش نمی کنید فقط کافیه همین کامنت ها رو بخونید‌ بی کفایتی بد تر کرونا
  • ناشناس IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    6 0
    سلام دوستان. من چند ساله دیپلم دارم و دوبار کنکور شرکت کردم. با سوالات تا ی حدی آشناشدم. ب نظر من بهتره بیشتر است کار کنین.. من دانشگاه نرفتم ولی خودم بیشتر کتاب و خواندم و اصلا فایده نداشت.. شماها نگران نباشین الان بهتره نمونه سوال کار کنین تست بزنین.. هرچی بگین فایده نداره کنکور برگذار میشه. ب خدا توکل کنین..
  • Alireza IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    8 2
    واقعا من نمیفهمم اینکار وزیر آموزش پرورش راجب امتحانات خردادماه درک نمیکنم اخه آموزش از طریف فضای مجازی چی آدم میفهمه من خودم به زور سر کلاس چیزی میفهمم
  • علی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    10 2
    بعد میگن چرا به ژاپن نمی رسیم آموزش مجازی؟ تو مدرسه معلم ۱ ساعت و نیم وقت داشت درس بده هیچی نمیفهمیدیم اون وقت انتظار دارید تو نیم ساعت که وسطش تبلیغ هم میکنین چیزی یاد بگیریم مافیای کنکور دست های پشت پرده تا شما ها هستید ایران آباد نمیشع یه دانش آموز بیارید ک از آموزش مجازی ی چیزی یاد گرفته باشع کدوم مدرسه تو ایران قبل عید ۷۵ درصد درساشو تموم کرده؟
  • مریم IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    12 0
    آقا سلام و عرض ادب. با اینکه شرایط سختی داشتیم تمای دانش آموزان الخصوص کنکوری ها ،فشار کنکور که هیچ کلی اثرات منفی کرونا هم امسال اضاف شد ،خب شما باید شرایط رو درست بسنجید وقتی درس ها تموم نشدن چطور مرور بشن؟!واینکه آموزش حداقل تا اخر خردادطول می شه امتحان نهایی رائد تیرماه برگزار بشه وبعد بیست روزدر مردادماه کنکور برگزار بشه ،خواهشمندم شرایط ما کنکوری هارو منطقی تر بسنجید ،باشد ک رستگارشوید
  • بشرا AE ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    10 0
    فکرشرایط دانش آموزا باشید من خودم فارغ التحصیل شدم ولی دوازدهمیا شرایطشون جوری نیسش واسه ۲۱تیر آماده شن
  • کوثر IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    14 0
    آقای وزیر اگه معلما 90 درصد درسارو قبل عید تموم میکنن مریض بودین 11 سال ما رو تا خرداد بردین مدرسه اوایل اردیبهشت کنکورو بگیرین
    • علی پارسا IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      10 1
      من حاضرم یک سال عقب بیفتم ولی حاضرم حضوری امتحان ندم اگه جون دانش آموزان براتون مهم بود این تصمیم گرفته نمی شد
  • Mohammad AE ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    11 13
    چجوری خودمون هم درس بخونیم هم امتحان بدیم تازه انتخاب رشته هم داریم معدل پایین شد شماااااا جواب گوییی!!!!
  • GB ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    11 18
    آخه خیلی اموزش مجازیتون عالی هست که اینطوری با اطمینان حرف میزنید فکر میکنید دانش آموزا تواین برنامه ها چیزی هم یاد میگیرن واقعا براتون متاسفم با این کاراتون فقط میخواین بگید ماهمه برنامه هامونو طبق همون زمان اجرا میکنیم براتونم اهمیت ندار ه دانش اموزا کلی ازدرس ومدرسه دورشدن
  • مطهره IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    11 1
    آقای وزیر خواهش میکنم ب منافع شخصی فکر نکنید بنده دونفر از بستگانم رو بخاطر کرونا از دست دادم دوماهه فشار روانی شدید دارم تو خونمون همیشه گریه زاریه من از مرداد ماه دارم تلاش میکنم فکر من بگیرید
  • Reza IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    12 9
    اخه‌اقای‌وزیرررررررررررررررررشما‌فقط‌میخواید‌هرچه‌سریعتر‌،همینجوری‌ الکی‌جمع‌جورش‌کنید‌که‌راحت‌شید‌به‌فکر‌ما‌که‌نیستید.خوش‌به‌حال‌ما‌با‌این‌ وزیرررررررررررررررررررمون...
  • یلدا IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    10 0
    چرته
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    10 1
    من یه معلم این برنامه شاد پدر همه رو درآورده ،من معلم تا ظهر مدرسه بودیم الان باید۲۴ساعته پاسخگو دانش آموز باشیم که تو رو خدا پروفایل تو فارسی بنویس من تو پانصد تا شاگرد از کجا باید بدونمM,N+3, قلب،کیه ،خانم مانتونستیم واردشیم ،خانم ما با گوشی بابامون وارد شدیم بابامون سر کاره خانم مگه درس دادید امتحان میگیرید ،مگه فراره امتحان بدیم،وهزاران مشکل دیگه که ۲۴ساعته داریم جواب می‌دیم ،اینترنت رایگان هم که ندادید،من بچه خودمو نتونستم وارد کنم ولی ۵۰۰نفر رو پاسخگو هستیم کارای معاون ومدیر وهم باید انجام بدیم خانم ما رو وارد کنید این شمارمونه و،،،،، تا الان همه سعیمو کردم پسرم سمت گوشی نره حالا به نظر شما وقتی میبینه من شب ونصفه شب دارم جواب شاگردان و تو گوشی میدم میشه به این پسر ۹ساله گفت گوشی نمی‌دم بهت؟؟؟؟؟
  • زهرا IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    13 2
    یعنی چی ما نباید بااین وضعیت امتحان بدیم با عرض ادب
  • رضا IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    10 1
    خداوکیلی اینا فکر ندارن مدرسه دو ماه تعطیل بعد چجور کنکور یک هفته عقب میفته
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    1 0
    سلام ،من خودم دانش اموز کنکوری هستم اینجور درس خوندن به کیفیت مدرسه نیست تو مدرسه وقت برای تدریس پرسش رفع اشکال هست ولی مجازی نه از این گذشته برخی دبیرا فعلا تدریس نمیکنن چجوری قراره امتحان گرفته شه؟به نظرم قبل از امتحان و کنکور این تعطیلات جبران شه لطفا
  • علی IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    باباحالتون خوبه بابیست دقیقه آموزش اونم فقط حل تمرینات کتاب اونم یکی دودرس اونم بدون آموزش واااااااااااااقعاماآماده ایم لطفا تیردیر نیست من تایه ساعت دیگه نه تانیم ساعت دیگه آماده امتحان وکنکورم.بابا چراروحانی میگه ماهیچ عجله ای نداریم .اول فکربعدحرف.
  • بهاره IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 0
    یعنی چی که حضوری بیایم امتحان بدیم؟ الان فکر کردین ما با این آموزش‌های مجازی چیزی یاد میگیریم.. فقط بیکارین الکی می شینین برنامه درست میکنین!!
  • یه بنده خدا IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    7 0
    اخه یعنی چی اگه قرار به قرنطینه و‌مدرسه نرفتن هست دیگه امتحان حضوری گرفتنون مال چیه یعنی فقط حضوری برگذار کردن امتحان نهاییو کنکور کافیه تا کسی تقلب نکنه و همه با حق خودشون برن بالا اصلا تو این اوضاع کسی میتونه دانشگاه قبول بشه اصلا ما از این سال تحصیلی چیزی فهمیدیم؟!!!!
  • محمد IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    اصلا ما هر چی بگیم فایده ای ندارد چون اقای وزیر خواب تشریف دارن
  • علی IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    متاسفم برات جناب وزیرررررررررررررررررررررررررررر
  • Ashkan IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    سلام و عرض ادب اقای وزیر من یک پایه نهم هستم ایا به نظرتون منی که انتخاب رشته دارم می تونم با این همه حجم درس و تموم نشدنشون امتحان بدم اونم حضوری ایا این درسته اقا به خدا بیچاره شدم ریاضی علوم رو چی کار کنیم نمره ما رو شما پاسخ گو هستید
  • علی IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    ی عمره خیلیا بخاطر این کنکور افسردن . ی عده هم با سهمیه ها دارن کیف میکنن . توی این مملکت فقط پارتی . نخبه هم باشی تا پارتی نداشتع باشی هیچی نیستی . بچها خودتونو درگیر این مضخرفات نکنین و از زندگیتون لذت ببرید امتحان هم ندید اگه بهتون شک وارد میکنه .
  • دانش آموزایرانی IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 0
    تا مدارس باز بود باید معلم های بدرد نخور وبی سواد ونیمکت های چوبی سفت و تخته های غیرهوشمند و ناظم های روانی را تحمل می کردیم،حالا هم باید زیر بار استرس کنکور وامتحان نهایی و چرندیات شما وکرونا دیوانه شویم..خدامارا ازدست شما نجات دهد..
  • معصومه IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 0
    واقعا کسی به فکر ما هس؟درسا سخت کرونا از یه طرف استرس امتحانات نهایی از یه طرف کنکورم از یه طرف به خدا ماهم آدمیم چقد استرس چقد بدبختی
  • سجاد AE ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    ما رو مسخره کردید نه کلاس آموزشی باز بوده نه مدرسه بعد زحمت کشیدید یه هفته زمان کنکور رو عوض کردید این وزیر فقط به فکر خودشو که یه جورایی قضیه رو ماسمالی کنه و بره کنکور باید اواسط مرداد برگزار بشه
  • NL ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    باسلام وخسته نباشی جناب من سه تا دانش آموز دارم چهارم ،دوم راهنمایی واول هنرستان با یه پدر بیماراعصاب وروان در سالی که گذشت ما به کرمانشاه نقل مکان وبه خاطر مشکلات همسرم واینکه در شرایط زندگی بسیار رقت باری بودیم دوباره به اصفهان مراجعت کردیم مستاجر دریک خونه ۴۵ متری وباشرایط بسیار مشکل وپیچیده بچه ها گوشی ندارن با این برنامه ریزی بچه های من چطور به کلاس بالاتر برن
  • مصطفی IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    بابا چی میگید شما ما از اموزش مجازی هیچی یادد نگرفتیم و این مشکل تنها مشکل من نیس بلکه مشکل همه دانش اموزا و والدین است خودتونو گول این اموزش مجازی نزنید ما الان انتخاب رشته داریم بعضیا هم کنکور دارن واقعا دارید ایندمونو خراب میکنید ..لطفا یکم واقعیتر باشید
  • Rezq IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    اینو که دیگه جدی نگفته؟ اصلا تا حالا مدرسه یا کنکور رو دیدن که همچنین تصمیمی میگیرن. کنکور پروژه ساخت ساختمان نیست که همینجوری بگی از کی شروع میکنی. بابا یکم تحقیق کن بفهم اوضاح از چ قراره. باتشکر
  • آریان IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    آقا چه خبرتونه؟!!! واقعاً راجب این آموزش های مزخرف فضای مجازی چی فکر کردید اگه تا اسفند۹۰درصد آموزش ها داده میشد،پس چرا ما تا آخر اردیبهشت باید میرفتیم مدرسه؟!!! بعدشم،مدرسه ها دو ماهه تعطیلن،اونوقت شما میخواید الاکی الکی،سر و تشو به هم بیارید که خیال خودتون راحت بشه و با اطمینان خاطر برید ۳ماه تابستون مفت خوری کنید
  • محبوبه IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    سلام آقای وزیرمن خودم یک معلم هستم این چه نظریه که بچه ها حضوری امتحان بدن ؟؟وقتی آموزش مجازی بوده پس ارزیابی وامتحان هم مجازیه انصافا آموزش حضوری با مجازی یکیه؟؟؟؟؟؟ لطفا تفکروتأمل بفرمایید
  • مهراب IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    سلام به همه دوستان عزیز چرا فکر میکنن که تعطیلات باعث افت دانش آموزان نشده و دقیقا امتحان نهایی و کنکور قرار است مطابق با سال های قبل بر گزار شود ؟ همه جا بیشتر از یک ماه تعطیل بوده بعد نباید حداقل یک ماه امتحان های دیرتر نسبت به سال پیش برگزار شود ؟ واقعا که خیلی نامردی .
  • امید ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    ینی چی هفته 3وم میخوای بقول خودت اردیبهشت برا به اتمام رسوندن درسا خردادم امتحانا په ما کی بخونیم برا کنکور ما اگه قبل عید کتابارو زودتر تموم کردیم هدفمون این بوده که بعد عید 3ماه کامل وقت خوندن مفید داشته باشیم. در صورتی که ما مدارس تعطیل بود که هیچ ازمونامونم تعطیل بود مشاورمون ک آنلاین شد. همشم به خونه بودیم تو دوران قرنطینه ما حوصله خودمونم نداشتیم چه به درس خوندن مخصوصا عزیزانی که بیمارم داشتن. اموزشای مجازی هم 1درصدهم خوب نبودن. حداقل یه ماه وقت بدین بمون
  • کنکوریپ00 IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    الآن من بجای دعا برای سلامتی دارم دعا میکنم یه پیک دیگه کرونا بیاد بلکه یه فکر منطقی کنین دو ماه مدرسه ها تعطیل بوده چه فعل و انفعالاتی تو مغز شما رخ میده که میگین یه هفته کافیه برای جبران دوماه عقب افتادگی ؟اینقد رو شاد حساب کردین
  • سارینا IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    اقای وزیر واقعا واقعا واقعا درس از جونمون مهم تــره؟ فکر اینم بکنید یه سری باید با اتوبوس برن مدرسه با اون جمعیت یه سری پیاده و از راه شلوغ فقط موقع امتحان فاصلست بعد که بچه ها رو نمیتونی جدا کنی/؟ یه ناقل اونجا باشه چی اگر حضوری برگزار بشه خانواده بنده اجازه رفتن به من نمیدن #نه_به_امتحانات #کرونا
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    به به چه تدبیروامیدآقای وزیرمن پایه نهمم کجا۷۵درصدازکتابامونده من ازهمه ی درسام حداقل۶۵درصدش مونده امتحانات بایددرتیربرگزارشه وگرنه سال دیگه همه میرن تکرارپایه
  • امید رضا محمدی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    ما که از این آموزش های غیر حضوری مسخره،مثل شبکه آموزش و شاد چیزی نفهمیدم..شبکه شاد که واقعا سرکاری هست،شبکه آموزش هم که نیم ساعت برای هر پایه ای هست،که واقعا برای منی که توی پایه نهم مدرسه تیزهوشان درس میخونم،هیچ کاربردی نداره من هم با امتحانات حضوری مخالف هستم و هم نحوه تدریس بصورت آنلاین *کاش می‌تونستیم تکرار پایه کنیم،ما از مطالب تدریس شده بصورت آنلاین هیچ چیز نفهمیدیم،چه برسه که بخواییم امتحان نهایی هماهنگ بدیم.*
  • محمد IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    کلاس کنکور ها مدارس دو ماه تعطیل بوده بعد کنکور با یک هفته تاخیر برگزار میکنی اگه میخوای فردا برگزار کن
  • کنکوری IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 0
    واقعا اقا وزیر حرفا رو جدی زدید . خیلی ها برنامه شاد براشون وصل نیست . یا اینکه موسسه ها کنکوری ازمون ها همچی تعطلیل شد . اون امادگی که ما بچه ها کنکوری باید داشته باشیم رو نداریم اخه چرا ؟ چه جوری فکر کردید بچه ها تو اردبیهشت ما میتونن درسای که سر کلاس نبودن و خوب یاد نگرفتن رو تو یکماه جمع بندی کنن. واقعا این عادلانه نیست حداقل بزارید کنکور رو برای مرداد .واقعا شما ما کنکورها رو به مسخره گرفتید . و اینده ما برای شما مهم نیست.
  • رضا IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    لطفا هر چه سریع تر تاریخ دقیقی اعلام کنید همین طوری ادامه بدین هیچی نمیخونیم
  • G IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 0
    خدا خیرتان بده یه ماه دورتر کنکور بگیرین لاقل اخرای مرداد
  • سودا IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 0
    بخدا قسم تقاصه همه ی عذابا و استرساییکه این مدت کشیدیمو موهای سفیدی که بخاطره درکه پایینه شما تو ۱۸ سالگی نصیبمون شدن رو میدین.بخاطره این کاراتون هرروز قلب درد دارم خدا لعنتتون کنه،من قبل از این وضعیت سالم بودم چرا نمیخواید چیزیو بفهمید؟ به هیچ ساله دیگه ای کاری ندارم اما کسیکه دوازدهمه دیگه قرار نیست ساله بعد مدرسه بره و همه چیز قراره تموم شه در مورده دبیرستانشون،اونوقت مشکلتون با یک یا یک ماهو نیم عقب انداختنه کنکورشون چیه؟حالا از اوله مهر نرن دانشگاه نمیشه؟یه چند ماه تغییر توی واحد برداشتن واسه دانشگاه چرا انقد براتون سخته که حالا بخاطرش مارو اینطوری اذیت میکنید؟ از مگس کمترم اگه بذارم از صراط رد شید،اینروزارو خوب یادتون باشه آدمای بی درکو فهم.خوووووووووووب یادتووووووون بااااااااااشهههههههه
  • رضا IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    آقا این جوری که نمیشه چه وضعشه آخه باید همه برن تو سایت آموزش پرورش در مورد این تصمیم انتقاد کنن تا شاید. یه فکری برامون بکنن
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 0
    آقای وزیر همه ی دانش آموزا که به این آموزشهای مجازی شما دسترسی ندارن مخصوصا مناطقی مثل سیستان و بلوچستان. ما هم امسال آزمون ورودی مدارس خاص رو داریم که خیلی برامون اهمیت داره و دوست داریم توی مدارس خاص درس بخونیم این آموزشهای مجازی هم در حدی نیست که بتونیم باهاش تو مدارس خاص قبول شیم اگه براتون امکان داره شروع سال تحصیلی رو از نیمه دوم مرداد ماه در نظر بگیرین یا اینکه لاقل آزمون رو در سطح کتاب بگیرین. لطفا به نظرات ما هم توجه کنید.خیلی ممنون
  • کلاس ششمی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    سلام بچه ها خوبین میگم کیفی توصیفی یعنی چی؟
  • US ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    چرا اینقدر تناقض تو حرفاتون هست میگید 4تا 7 هفته به سال تحصیلی اضافه میشه و حالا میگید دهه سوم تیر کنکور ....اصلا میخوایید همین فردا کنکورو برگزار کنید ؟؟؟
  • اشنا IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 0
    اصلا درست نیست بچه های متوسطه چه کنن باور کنید بخدا هیچکی از مجازی چیزی یاد نگرفته چی هی اموزش مجازی میکنید که سال دیگشون هم به باد برا واز پایه ضعیف شن
  • Narjes IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 0
    ما قبل از کرونا داخل این سال تحصیلی تعطیلی زیادی داشتیم همینجور عقب بودیم خیلی از مدارس برای این تعطیلی های زیادی پنجشنبه ها دانش اموزاشون میکشیدن مدرسه حالا ک خدا بده برکت از کی تعطیلیم بعد توقع دارید تو این اوضاع وضع درسیمون عالی باشه خیلی سریع خودمون برا امتحانای نهایی اماده کنیم بعدم سریع کنکور بدیم واقعا ک با این تدابیر معرکتون موفق میشید فقط ما رو بدبخت میکنید شما ک دستتون به دهنتون میرسه به هدفتونم رسیدید گور بابای مردم شما بشینید بالا برا خودتون تصمیم بگیرید کنکور همین الان بگیرید بهتر اینجور دانش اموزا رتبه نمیارن برا شما بهتر میشه میتونید از کشور بهتر استفاده کنید در ضمن ما سال اخر کلی پول کلاس کنکور دادیم الان اومدن برا این ک نخوان بقیه پول پس بدن اموزش مجازی راه انداختن به نظرم اگه بهتون بر نمیخوره یه تذکر به این موسسات بدید بد نمیشه ممنونم ک این قدر به فکر ارامش روح دانش اموزا هستید یه کمم استراحت کنید
  • مجید IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    آخه نمی دونم وزیر چی شد یه شب ۱۸۰ درجه عوض شدی فکر کنم من واسه مرداد یا شهریور برنامه ریزی کردم آخه ما نمی تونیم امتحان نهایی بدیم اصلا از تلویزیون چیزی حالیمان نشده پس اون یک ماهی که باید مدرسه می رفتیم واسه پرسش و پاسخ چی شد
  • انیس IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    هنوز بعد ۲هفته تونستیم به زور برنامه شاد رو نصب کنیم اونم به زور وصل میشه! دوباره برمیگردیم به برنامه های دیگه واقعا نمیدونم چرا انقد راحت و بی نقص فکر میکنید.
  • محمدرضا IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    من هنوز کارنامه ترم اولمو نگرفتم بعد ترم اول ۲۰روز رفتیم مدرسه نصف بعضی کتابام هنوز نخوندیم تازه مکانیکی عملیه چطوری باید توشاد یاد بگیریم بعدش مدرسه ما تو هیچ شبکه مجازی گروه نداره بعد ترم دوم چطوری باید امتحان بدم
  • Hossein IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    یعنی اونقدر بد بختیم که حد نداره آفرین آقای وزیر آفرین دمت گرم با این روشت خداییش چه فکری با خودت کردی آخه تو چطور فکر میکنی
  • صالح IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    ولی بیاین مثبت فکر کنیم شاید وزیر جان اینقدر به نسلمون امید داره که خودمون همه آموزشا تو مخمون باشه از اول وگرنه هیچ توجیهی نداره این مدل برنامه ریزی
  • یاسین IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    والا ماکه چیزی تو این آموزشای مجازی یادنگرفتیم یکم هم به فکر ما باشید امتحانات رو حضوری نگیرید مث اینکه اصن جون ما براتون مهم نیس
  • Мехсе GB ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 0
    #لغو_امتحانات_نهایی
  • زینب IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    شما دقیقا کجا دارید زندگی میکنید؟مطمئنین تو ایران زندگی میکنین؟شما میخای امتحان و کنکور بدی ک میگی امادگی داریم؟
  • کوثر IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 0
    جمع کنین این کنکور لعنتیو .هرشب فکر اینکه اگه قبول نشم دیوونم میکنه .اصن میدونین با استرس خوابیدن و بااسترس بیدار شدن یعنی چی .مردیم ب خدا ی فکر درست و حسابی برا ما بکنین .اصلا چطوره همه بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه بشیم ؟؟
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      0 0
      اصلا همه دانش اموزانبایدتوامتحانا شرکت کنیم نه مجازی نه حضوری بایدیه فکرکنند ماهیچی یادنمی گیریم
  • امیر IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    یعنی یه بی سوادی رو گذاشته باشن خیلی بهتر از این وزیر است معلوم نیسته ایشون مدرکش رو از کجا اورده
  • رضا IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    واقعا با این شرایط چطور میشه که شما کنکور بزارین سه هفته بعد امتحانات کلاس کنکور شرکت کردم که با وجود کرونا نتونستیم بریم رشته ما هم که فنی درس های ما هم پودمانی هنور پودمان 3 هستیم چطور باید اینو تموم کرد اصلا