مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل حریم شهر تهران از اختصاص اعتباری معادل 2میلیارد و100 میلیون ریال برای کنترل حریم تهران خبر داد.

مهندس حسن ابوتراب گفت: فاکتورهای مختلف اقتصادی و اعمال سیاست‌ها و روش‌های تصمیم‌گیری در امر مسکن برای اقشار کم در آمد و افزایش بهای زمین در تهران که تاثیر مستقیمی در افزایش بهای زمین در حاشیه شهر دارد از جمله دلایل هجوم به حریم شهر تهران است.

وی افزود: افرادی از این افزایش بها سوء استفاده می‌کنند که با مدیریت جدی و تعامل با سازمان‌های اجرایی ذی‌ربط در امر کنترل و نحوه نظارت بر ساخت و سازها در حریم مناطق 22 گانه شهر تهران این موضوع به حداقل رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی با اشاره به طرح جامع حریم پایتخت گفت: تعیین محدوده جدید پایتخت  که نزدیک به 6 هزار کیلومتر مربع است، تکمیل اطلاعات و نقشه‌ها، درخواست و دریافت اطلاعات ثبتی، درخواست و دریافت نقشه‌های به هنگام هوایی، برداشت وضع موجود و ضوابط و آیین‌نامه‌های ملاک عمل، نقشه برداری زمین و بازدید‌های میدانی از جمله برنامه‌هایی هستند که در سال جاری برای کنترل حریم تهران اجرایی می‌شود.

مدیر کل حریم تهران ادامه داد: مطالعات میدانی و دریافت اطلاعات تقاضای جمعیت، بررسی بافت اجتماعی و حفظ پهنه‌ها و اراضی طبیعی و ارتقا مسائل زیست محیطی از اهداف مورد تاکید شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران در بحث حریم است.

وی طرح کنترل کامل حریم تهران را از جمله  طرح‌های بلند مدت شهرداری تهران دانست و گفت: بودجه عملیاتی کردن این طرح تا سال  1390 پیش‌بینی شده است و در حال حاضر اعتباری معادل 2میلیارد و100 میلیون ریال برای کنترل حریم تهران اختصاص یافته است.

ابوتراب با بیان اینکه طرح جامع  حریم پایتخت در جلسه مورخ 16 خرداد سال گذشته به عنوان سند حریم پایتخت تهران به تصویب شورای عالی شهر سازی و معماری رسیده است و در تاریخ 19 شهریور به مراجع ذی‌ربط از جمله شهرداری تهران ابلاغ شد، گفت: از آنجایی که بر اساس قانون تقسیمات کشوری و همچنین قانون تعاریف محدوده و حریم قسمت‌هایی از این حریم که در خارج از مرز تقسیمات شهرستان تهران واقع شده قابل اجرا نبوده، مقرر شد خطوط تقسیمات کشوری شهرستان تهران و یا اصلاح قانون به لحاظ نحوه توزیع درآمد بین مراکز جمعیتی  واقع در این حریم یکپارچه بر اساس دستور العملی توسط وزارت کشور تهیه و ابلاغ شود.

مدیر کل حریم تهران در مورد زمان اجرایی شدن طرح جامع پایتخت گفت: عملیاتی شدن طرح جامع حریم پایتخت براساس مصوبه اخیر منوط به تهیه دستورالعمل ضوابط و آیین نامه‌های مربوطه توسط وزارت کشور شده است و بر اساس ابلاغ نهایی ضوابط فوق حدود وظایف شهرداری تهران در امر مدیریت بر حریم تهران مشخص خواهد شد.

کد خبر 50335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز