سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه ورزشی: غروب چهارشنبه شاید بتوان با قاطعیت بیشتری پیش‌بینی کرد که چه تیمی قهرمان لیگ می‌شود

3 مدعی جدی قهرمانی که رقابتی سایه به سایه برای بالا بردن جام دارند، حساس‌ترین مسابقات این هفته را برگزار می‌کنند، این درحالی است که سپاهان با توجه به فاصله 6 و 7 امتیازی‌اش با صباباتری و پرسپولیس بیشترین شانس را برای رسیدن به قهرمانی دارد.

جدال آسیایی‌ها در اصفهان

رویارویی نمایندگان ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا، جذابیت‌های خاصی خواهد داشت.نتایج ضعیف سایپا در هفته‌های اخیر فشارها را روی علی‌ دایی بیشتر کرده و او دوست ندارد به عنوان یک شکست‌خورده اصفهان را ترک کند. از طرفی سپاهان در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و شکست دادن سایپا تا حدود زیادی قهرمانی زردپوشان را قطعی خواهد کرد.

ویرا سرمربی برزیلی سپاهان روز یکشنبه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار که پرسید آیا تیم شما قهرمان می‌شود گفت: «هیچ دلیلی برای از دست دادن قهرمانی وجود ندارد، اگر بخواهم واقعیت را بگویم باید به این نکته اشاره کنم که سپاهان بهترین تیم ایران است و شایسته رسیدن به قهرمانی.»

وی در قسمت دیگری از حرف‌هایش تأکید کرد: «برای رقیبانی چون صباباتری، پرسپولیس و استقلال اهواز  احترام خاصی قائلم ولی قبول کنید که ما از آنها قوی‌تر هستیم، اگر اینطور نبود الان در مکانی غیر از صدر جدول قرار داشتیم. من پیش‌بینی کردن را دوست ندارم ولی از حالا می‌توانم در مورد قهرمانی سپاهان حرف بزنم.»

سپاهانی‌ها که به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا فشار زیادی را تحمل می‌کنند، با شکست دادن سایپا مسیر بیشتری از راه قهرمانی را طی خواهند کرد. در صورت کسب 3امتیاز حتی برد پرسپولیس و صباباتری هم نمی‌تواند باعث استرس یا نگرانی سپاهان شود.

آخرین امیدهای قطبی

افشین قطبی بعد از تساوی ناامیدکننده پرسپولیس مقابل مس کرمان، همچنان با امیدواری‌های زیادی از قهرمانی تیمش حرف زد ولی اختلاف 7 امتیازی با سپاهان شرایط پرسپولیس را سخت‌تر کرده است.

شکست دادن شیرین‌فراز در ورزشگاه آزادی اتفاق دور از ذهنی به نظر نمی‌رسد، این برد در حالی برای سرخ‌ها شیرین خواهد بود که آنها از اصفهان خبر شکست سپاهان را بشنوند.

کم‌شدن اختلاف با این تیم اصفهانی، پرسپولیسی‌ها را به بازی رودررو امیدوار می‌کند تا آنها در آخرین هفته با شکست دادن سپاهان جام قهرمانی را بالای سر ببرند.پرسپولیس در بازی امروز کریم باقری و حسین کعبی را به دلیل محرومیت و عباس‌آقایی را به خاطر مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و بازی کردن مسعود زارعی هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

با غیبت باقری، به احتمال فراوان پژمان نوری در پست هافبک بازی خواهد کرد تا نصرتی در دفاع چپ جایگزین او شود.سرمربی پرسپولیس در مورد بازی امروز می‌گوید: «باید 3 امتیاز را بگیریم و هدف‌مان این است که تا هفته آخر اختلاف را به 2 یا 3 امتیاز برسانیم. فقط از تماشاگران می‌خواهم که تیم‌شان را تنها نگذارند تا در 5 بازی آینده تمامی امتیازات را کسب کنیم.»

قطبی همچنان به قهرمانی تیمش امیدوار است: «5 هفته مانده و این فرصت کمی نیست، در ضمن با سپاهان و صباباتری هم بازی داریم. سپاهان به عنوان صدرنشین تیم پرقدرتی است ولی فشار مسابقات شاید آنها را دچار مشکل کند، به نظر من سپاهان امتیاز از دست می‌دهد و ما باید به فکر بازی‌های خودمان باشیم.»

بعید به نظر می‌رسد که پرسپولیس در بازی امروز دچار مشکل شود ولی حتی شکست دادن شیرین‌فراز هم نمی‌تواند تضمینی برای نزدیک‌شدن به جام قهرمانی باشد. پرسپولیس هفته‌ها پیش با سقوط از صدر جدول، تعیین سرنوشت قهرمانی را به سپاهان سپرد و حالا باید چشم‌انتظار امتیاز از دست دادن این تیم باشد.

گل‌محمدی: ما هم شانس داریم

از دست دادن 4 امتیاز مقابل شیرین‌فراز و سایپا امیدهای صباباتری را برای قهرمانی کم‌رنگ کرد، این در حالی است که آنها مقابل این دو تیم، برد را با تساوی عوض کردند.

صبا هم مثل پرسپولیس متزلزل نشان داده ولی یحیی گل‌محمدی در آستانه بازی امروز با برق شیراز همچنان تیمش را مدعی قهرمانی می‌داند، البته او برای شکست دادن تیم یاوری روز آسانی نخواهد داشت.

گل‌محمدی در مورد شرایط تیمش می‌گوید: «شانس ما نسبت به هفته‌های گذشته کمتر شده ولی هنوز هم امیدواریم. در 5 هفته آینده شاید نتایج طبق خواسته ما پیش برود، به همین دلیل تا آخرین هفته نهایت سعی و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.»

کد خبر 50364

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز