چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک سه‌شنبه برای اولین بار درباره زیمبابوه رایزنی کرد، اما این جلسه نتوانست به موضع‌گیری مشترک اعضای آن بینجامد.

خبرگزاری سوئیس از نیویورک گزارش داد، آلخاندرو ولف، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل شب گذشته پس از اجلاس پشت درهای بسته گفت: «شورای امنیت دو پاره شده است.»

به گفته وی برخی از اعضای این شورا «فکر می‌کنند که شورای امنیت نباید در مساله مداخله کند.» ولف تصریح کرد آمریکا از این نوع نگاه متاسف است.

بر اساس اظهارات محافل شرکت‌کننده در اجلاس، آفریقای جنوبی تاکید داشت که بحران انتخاباتی در کشور همسایه‌اش رخدادی داخلی محسوب می‌شود.

مخالفان زیمبابوه امیدوار بودند اجلاس شورای امنیت منجر به به تقویت موضع آنان شود. حتی هیاتی از جنبش تغییرات دموکراتیک به نیویورک رفته بود تا در مذاکرات جداگانه با اعضای شورای امنیت، آنها را به اعزام فرستادگان ویژه متقاعد کنند.

یک ماه پس از برگزاری انتخابات در زیمبابوه هنوز نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام نشده است. در همین حال هواداران رابرت موگابه که از سال 1980 میلادی رییس جمهور زیمبابوه است، معقتدند باید دوباره انتخابات برگزار شود، زیرا هیچ یک از دو نامزد رقابت‌های ریاست جمهوری در دور اول نتوانسته‌اند حایز اکثریت لازم آرا شوند. این در حالی است که جنبش تغییرات دموکراتیک پیروز انتخابات پارلمانی بوده است.

کمیسیون انتخابات قصد دارد روز پنجشنبه با همه نامزدهای ریاست جمهوری ملاقات کند تا بدین ترتیب راهی را برای انتشار نتایج بیابد.

کد خبر 50408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز